لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: داعش ده هزار جنگجو در افغانستان دارد


مقام‌های امریکایی و افغان گفته اند که داعش حدود ۳۰۰۰ جنگجو در افغانستان دارد
مقام‌های امریکایی و افغان گفته اند که داعش حدود ۳۰۰۰ جنگجو در افغانستان دارد

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه شنبه (۲۶ جون) جلسۀ فوق العاده را برای بررسی اوضاع در افغانستان برگزار کرد.

واسیلی نبزنیا، نمایندۀ دایمی روسیه در ملل متحد، که ریاست این جلسه را به عهده داشت، با ابراز نگرانی از فعالیت داعش در افغانستان، حکومت این کشور را ترغیب کرد تا جلو فعالیت های این گروه را بگیرد.

آقای نبزنیا گفت "داعش در افغانستان ۱۰ هزار جنگجو دارد که در نه ولایت فعالیت دارند. حکومت افغانستان باید داعش را در شمال آن کشور ختم کند".

نمایندۀ روسیه در ملل متحد شرح نداد که این ارقام را از کجا کرده است، اما از ملل متحد و جامعۀ جهانی خواست تا بر ضد دهشت افگنی در افغانستان مبارزۀ مشترک صورت گیرد.

اما مقام‌های افغان و امریکایی تخمین می زنند که حدود سه هزار جنگجوی داعش، عمدتاً در ولایت ننگرهار، در افغانستان فعالیت دارند. مقام های افغان و امریکایی گفته اند که برای سرکوب و ریشه کن کردن داعش در افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند، اما تاکید دارند که برای مبارزه بر ضد دهشت افگنی به همکاری گستردۀ منطقه‌ای و جهانی نیاز است.

در این جلسه که افزون بر اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، نمایندگان کشورهای همسایۀ افغانستان نیز صحبت کردند، با تاکید بر مذاکرات مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان از گروه طالبان خواسته شد تا به آتش بس اقدام کرده و مذاکرات مستقیم را با حکومت افغانستان آغاز کنند.

نمایندۀ ایالات متحده از کشورهایی که بر طالبان نفوذ دارند خواست تا آن گروه را به مذاکرات صلح ترغیب کنند و کشورهایی که به طالبان پول و امکانات جنگی فراهم می‌کند، باید حمایت شان را از آن گروه قطع کنند.

XS
SM
MD
LG