لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه رسانه‌های امریکایی در آن کشور را به اعمال محدودیت‌های بیشتر تهدید کرد


ماریا زخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه

وزارت خارجهٔ روسیه رسانه‌های امریکایی را هشدار داده است که اگر واشنگتن اقدامات خود در قبال رسانه‌های روسی مستقر در امریکا را تغییر ندهد، روسیه نیز محدودیت‌های جدیدی بر آنها اعمال خواهد کرد.

ماریا زخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه سوم جون (۱۳ جوزا) گفت: "اگر کار رسانه‌های روسی - متصدیان و خبرنگاران - در ایالات متحده عادی نشود، سخت‌ترین اقدامات اجتناب ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. "

خانم زخارووا افزود که روسای رسانه‌های امریکایی در روسیه روز دوشنبه ششم جون به مرکز مطبوعاتی وزارت خارجه دعوت شده اند تا در مورد اقدامات سختگیرانه روسیه در پاسخ به محدودیت‌های امریکا علیه رسانه‌های روسی به آنها توضیح داده شود. او گفت: "بی صبرانه منتظر آن هستیم."

او گفت که مسکو آماده است تا اقداماتی سختگیرانه تر را علیه رسانه‌های امریکایی مستقر در این کشور اعمال کند، اما جزییات بیشتری در این مورد ارایه نکرد.

روسیه کشورهای غربی را به اعمال محدودیت‌های ناعادلانه بر رسانه‌های خود در خارج از کشور، از جمله ممنوعیت برخی از رسانه‌های خبری تحت حمایت دولت متهم کرده است.

قانون‌گذاران روسیه ماه گذشته لایحه‌ای را تصویب کردند که به سارنوالان صلاحیت می‌دهد تا در صورتی که یک کشور غربی با رسانه‌های روسی "غیردوستانه" باشد، دفاتر رسانه‌های آن کشور در مسکو را ببندند.

واشنگتن تحریم های را علیه برخی از شبکه های تلویزیونی دولتی روسیه که به گفتهٔ واشنگتن اطلاعات نادرست را برای تقویت جنگ روسیه در اوکراین منتشر می‌کردند، اعمال کرده است.

سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده در پاسخ به سوالی درباره احضار رسانه‌های امریکایی در مسکو، گفت که ایالات متحده از دسترسی روس‌ها به رسانه‌ها و انترنت که توسط دولت روسیه سانسور شده است، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: "کرملن درگیر حملهٔ تمام عیار به آزادی رسانه ها، دسترسی به اطلاعات و حقیقت است. "

روسیه پس از تهاجم ۲۴ فبروری بر اوکراین در تلاش کنترول کلی پوشش های خبری بوده و قانونی را تصویب کرد که "نشر خبر نادرست در مورد اردو" می‌تواند خبرنگاران را تا ۱۵ سال زندانی کند و خبرنگاران نمی‌توانند تهاجم نظامی این کشور را "جنگ" بخوانند.

این قانون برخی رسانه های غربی را واداشت تا خبرنگاران خود را از روسیه خارج کنند.

روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان زیر نام "غیرنظامی سازی" و "نازی‌زدایی" اوکراین، تهاجم گستردۀ نظامی را بر آن کشور آغاز کرد و آنرا "عملیات ویژه" نامید.

تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین به پیمانۀ گسترده از سوی جامعۀ جهانی به ویژه کشورهای غربی محکوم شد و ایالات متحده و اتحادیۀ اروپا تحریم‌های شدید اقتصادی را بر روسیه وضع کردند.

XS
SM
MD
LG