لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه گزارش های مبنی بر کمک با طالبان را تکذیب کرد


وزارت خارجۀ افغانستان می گوید که کابل "شایعات" حمایت روسیه از طالبان را به عنوان یک نگرانی جدی، همواره با مسکو در میان گذاشته و بر روابط دولت محور با روسیه تاکید ورزیده است. وزارت دفاع افغانستان نیز میگوید که اگر کمکِ روسیه با طالبان واقعیت داشته باشد، مسکو اشتباه میکند، زیرا کمک کردن به "یک گروه دهشت افگن برای نابودی گروه دیگر"،‌ مشکلی را حل نمی سازد.

با این حال، وزارت خارجه روسیه با پخش خبرنامه یی، کمک این کشور را با طالبان رد کرده و گفتـه است که مسکو در تلاش کمک برای استقرار صلح، ثبات اقتصادی و افغانستانِ عاری از تروریزم و مواد مخدر است.

به تازه گی، گزارش هایی پخش شده که گویا طالبان بـرای حمله بر نیرو های ناتو در افغانستان،‌ هر ماه به ارزش دو نیم میلیون دالر از روسیه کمک دریافت میکنند. تاکنون، طالبان درباره این گزارش ها به گونۀ رسمی چیزی نگفته اند.

بر بنیاد این گزارش ها،‌ روسیه از راه ازبکستان به شرکت های وابسته به طالبان نفت میفرستد و طالبان با فروش این نفت،‌ جنگ افزار می خرند.

وزارت دفاع افغانستان در واکنش به این گزارش ها، میگویـد که طالبـان و داعشیان در بسیاری موارد بـا همدیگر متحدانه عمل می کنند و کمک با چنین گروه ها، به سود هیچ کشوری نیست.

ریاست جمهوری افغانستان از ابراز نظر در این باره خودداری کرد. اما وزارت خارجه روسیه با پخش خبر نامه یی گفته است که مسکو هیچ نوع کمکی را در اختیار طالبان قرار نداده است و از سیـاست کمک بـه حکومت افغانستان پیروی میکند.

وزارت خارجۀ روسیه می افزاید که رسانه ها باید در عوض نشر "اکاذیب"، روی تداوم پروازهای هلیکوپتر های ناشناس در مناطق زیر کنترول مخالفان در افغانستان، توجه کنند.

XS
SM
MD
LG