لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار روسیه از بابت آغاز یک جنگ سرد دیگر


پس از مسموم شدن سرگی سکریپال، جاسوس دو طرفۀ روسی و یولیا دخترش در شهر سالسبری بریتانیا، روابط بین روسیه و غرب تیره تر شده میرود. یولیا اخیراً گفته که صحتش رو به بهبود است. بریتانیا روسیه را مسؤول مستقیم این قضیۀ مسمومیت میداند.

روسیه در یک کنفرانس بین المللی امنیتی در مسکو، از یک جنگ جدید سرد هشدار داده و گفت که مسکو با تمام توان میکوشد از خود دفاع کند.

حتی یک ماه پس از واقعۀ مسمومیت سکریپال با مواد مسموم کنندۀ اعصاب، هنوز هم تحقیقات طب عدلی در سرکهای شهر سالسبری ادامه دارد. در پیوند به آن رویداد که واکنش های گستردۀ بین المللی در پی داشت، کنفرانس دوروزۀ امنیتی ماسکو برگزار گردید و به روز پنجشنبه اختتام پذیرفت.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در این کنفرانس گفت که قضیۀ سکریپال "یک بهانه است، یک قضیه تصوری یا ساختگی برای اخراج دسته جمعی دیپلوماتان روسی."

حتی مسکو تا این اندازه پیش رفت که گفت این حمله را بریتانیا خود مرتکب گردیده است، تا بهانه یی بدست بیاورد که روسیه را هدف قراردهد، ادعایی که لندن آن را رد کرده است.

درحالی که انشقاق گذشته یکبار دیگر ظهور کرده است، روسیه با استفاده از کنفرانس ماسکو از یک جنگ سرد جدید هشدار داد.

لاوروف گفت: "روسیه از منافع، خود ارادیت و استقلالش به طور هدفمندانه و موثر با استفاده از تمام ابزار هایی که به آن دسترسی دارد، دفاع می کند."

گروه های حقوق بشر روسیه و قوتهای سوری را به بمباردمان بدون تبعیض متهم می کنند. اما در کنفرانس ماسکو، یک جنرال برجستۀ روسی گفت که کشورش مسیر جنگ را در سوریه تغییر داد.

جنرال سرگی ردسکویی، آمر عملیات قوتهای روسی، گفت که در نتیجۀ عملیات نظامی قوای هوایی روسیه، گروه دولت اسلامی یا داعش در سوریه "سرنگون شده و اکنون این گروه وجود ندارد".

مگر امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران هشدار داد که گروه دولت اسلامی هنوز هم به صورت بالفعل به حیث یک قوت مخرب باقی مانده است. او افزود: "جمهوری اسلامی ایران توانمندی ظرفیت دفاعی و نیروی دفاعی باز دارنده را به خصوص سیستم میزایلی را حق طبیعی خویش میداند."

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده برنامه میزایل ایران را خلاف رفتاری از روحیه معامله هستوی با ایران دانسته و هشدار داد که او تعزیرات مجدد را بر این کشور اعمال خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG