لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور پوتین، رئیس جمهور اوکراین را "نازی" خواند


ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور جدید اوکراین
ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور جدید اوکراین

اوکراین، گرجستان و ملدوفا، توافقنامۀ اقتصادی و تجاری را با اتحادیۀ اروپایی امضا کردند. به دنبال آن، روسیه از عواقب شدید آن به اوکراین هشدار داد.

اما این کشور ها گفته اند که امضای این توافقنامۀ تاثیری بر روابط آنها با روسیه برجا نخواهد گذاشت.

در این حال، سرگی گلزایوف، مشاور ارشد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به شبکۀ "بی بی سی" در مسکو گفت که حکومت اوکراین یک حکومت فاشیستی است.

او گفت:" آنها (اتحادیه اروپایی) کودتای نظامی را در اوکراین سازماندهی کردند. آنها نازی ها را به قدرت رساندند. اکنون در اوکراین یک حکومت نازی تمام عیار وجود دارد. این حکومت نازی بزرگترین منطقۀ اوکراین را بمباردمان میکند."

گلزایف تاکید کرد که پترو پوروشینکو، رئیس جمهور اوکراین یک نازی است زیرا " اودر تظاهرات میدان استقلال کییف حضور داشت" که باعث سقوط حکومت وکتور ینوکوویچ شد.

رئیس جمهور جدید اوکراین امروز جمعه پیمان اقتصادی و تجاری را با اتحادیه اروپایی امضا کرد و کشور بحران زده اش را به مدار اروپایی نزدیک کرد.

این اقدام اوکراین باعث بروز خشم مقامهای روسی شد و آن کشور از عواقف نا مشخص آن هشدار داد.

او افزود:" هر کشور حق دارد، هر نوع توافق را امضا کند. در عین حال ما مبینیم که حد اقل نصف نفوس اوکراین نمیخواهد در همبستگی با اورپا زندگی کنند. امضای این توافقنامه برای پترو پروشینکو، رئیس جمهور اوکراین، غیر مشروع است."

گلزایف علاوه کرد که مردم اروپا از عرض اندام یک " فرانکنشتاین نازی در عقب دروازۀ شان حیرت زده خواهند شد.

او گفت:" فکر میکنم که پس از امضای توافقنامه میان اوکراین و اتحادیۀ اروپایی، اروپایی ها از دیدن فرانکنشتاین نازی بیحد حیرت زده خواهند شد – که توسط بیروکرات های اروپایی و برخی از سیاسیون کشور های اروپایی ایجاد شده است.

اما دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین به آژانس خبری انترفاکس روسیه گفته که اظهارات گلزایف، بازتاب دهندۀ دیدگاه رسمی حکومت آن کشور نیست.

در این حال، رئیس جمهور اوکراین گفت که امضای توافقنامۀ تجاری و اقتصادی با اروپا، پایان مشکلات نه بلکه آغاز یک کار بیحد شدید است. او افزود که نخست باید جنگ را پایان دهند و سپس منحیث یک کشور قوی اروپایی، خود را قوت بخشند.

XS
SM
MD
LG