لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه: ۲۰ درون اوکراین را در نزدیکی کریمیه منهدم کردیم


عکس: آرشیف صدای امریکا
عکس: آرشیف صدای امریکا

وزارت دفاع روسیه روز شنبه ۱۲ اگست (۲۱ اسد) گفت که ۲۰ طیاره بی‌سرنشین (درون) اوکراین را در نزدیکی منطقهٔ کریمیه منهدم کرده است.

وزارت دفاع روسیه در یک پیام تلگرام گفته است که انهدام درون‌های اوکراین در نزدیکی منطقهٔ کریمیه موجب تلفات و خسارت نشده است.

به گفتهٔ‌ نظامیان روسیه، ۱۴ طیاره بی سرنشین اوکراین توسط سیستم دفاع هوایی از بین برده شدند و شش درون دیگر توسط جنگ افزار‌های الکترونیک، منهدم گردیدند.

خبرگزاری رویترز به طور مستقل نتوانسته این گزارش را تایید کند.

حملات طیاره‌ها بی سرنشین به مناطق تحت کنترول روسیه در اوکراین و خاک روسیه از زمانی که یک درون در اوایل ماه می بر فراز کرملین منهدم شد، افزایش یافته است.

اوکراین تقریبا هیچگاه به طور علنی مسوولیت این حملات را بر عهده نگرفته‌ است، اما می‌گوید که تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه برای ضد حمله کیف از اهمیت زیاد برخوردار است.

روسیه در سال ۲۰۱۴ میلادی، یعنی هشت سال پیش از آنکه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور آن کشور،‌. دستور تهاجم نظامی به اوکراین را صادر کند، کریمیه را به خاک خود ضمیمه کرد.

در همین حال قصر سفید می‌گوید که ایالات متحده به آموزش پیلوت‌های اوکراینی برای طیاره‌های جت اف-۱۶ متعهد است و آموزش آنان در امریکا پس از پر شدن ظرفیت برنامه‌های آموزشی در اروپا، آغاز خواهد شد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید روز جمعه ۱۱ اگست (۲۰ اسد) در یک نشست خبری گفت که سرعت بخشیدن روند آموزش پیلوت‌های اوکراینی برای طیاره‌های نظامی، حفظ و مراقبت و سایر تدارکات لوژستیکی طیاره‌ها مهم است.

او گفت: "مدتی طول می‌کشد تا جت‌ها بتوانند بر فراز اوکراین ظاهر شوند و آنها در قوای هوایی (اوکراین) مدغم شوند."

مقام‌های غربی گفته اند که آموزش‌ جت‌های جنگی اف -۱۶ساخت امریکا برای پیلوت‌های اوکراینی ماه‌ها زمان نیاز دارد. کارشناسان امریکایی سریع‌ترین زمان مورد نیاز برای تکمیل آموزش جت‌های اف-۱۶ را حدود ۱۸ ماه تخمین زده‌اند.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز شد، کشور‌های عضو ناتو به ارزش میلیارد‌ها دالر تسلیحات نظامی برای اوکراین فراهم کرده اند و این روند هنوز ادامه دارد.

طیاره‌های جت اف-۱۶ در صدر فهرست تقاضاهای اوکراین از متحدان غربی خود برای مقابله با حملات روسیه قرار داشته است.

گروه

XS
SM
MD
LG