لینک های دسترسی

Breaking News

کروشیا با شکست تیم ارژنتاین به دور حذفی صعود کرد


تیم فوتبال کروشیا در دومین دیدار گروهی خود در یک بازی نفسگیر و تماشایی، ارژنتاین را ۳-۰ شکست داد و به دور یک بر هشت رقابت ها صعود کرد.

این دومین صعود تیم کروشیا به دور حذفی جام جهانی، پس از کسب استقلال می باشد. در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه نیز کروشیایی ها توانسته بودند تا دور نیمه نهایی راه یابند.

ارژنتاینی ها در نیمۀ نخست نتوانستند از فرصت طلایی که به دست شان آمده بود، استفاده کنند. مهاجم تیم فوتبال ارژنتاین در دقیقۀ ۳۰ بازی، دروازه کاملاً باز و بدون مدافع را نتوانست باز کند و توپ را به خارج میدان ضربه زد.

مبصرین فوتبال روز پنجشنبه با ابراز "مایوسی" از نحوۀ بازی تیم ملی ارژنتاین می گویند که تا کنون "بدترین" تیمی ارژنتاین در یک رقابت جام جهانی را شاهد بوده اند که به گونۀ فاحشی شکست می خورد."

کابالیرو، دروازه بان ارژنتاین که با تحفه دادن توپ به مهاجم کروشیا، شرایط را برای باز کردن دروازۀ تمیش مساعد کرد.
کابالیرو، دروازه بان ارژنتاین که با تحفه دادن توپ به مهاجم کروشیا، شرایط را برای باز کردن دروازۀ تمیش مساعد کرد.

​خط میانۀ کروشیا در نیمۀ دوم بازی به گونۀ تدریجی و در نهایت کاملاً کنترول بازی را زمانی در دست گرفت که دروازه بان ارژنتاین در دقیقۀ ۵۳ رقابت اشتباه کرد و توپ را به مهاجم کروشیایی به گفتۀ مبصرین "تحفه" داد. انتی ربیچ، مهاجم شمارۀ ۱۸ کروشیا با استفاده از تکنیک بلند، توپ را وارد دروازه کرد.

باوجودیکه پیشبینی می شد کروشیایی ها بیشتر روی خط دفاعی خود متمرکز گردند، اما به ویژه پس از گول نخست، خط دفاعی و میانۀ کروشیا "آرام تر و سنجیده تر" بازی کردند و پس از ۹۴ دقیقۀ بازی نتیجه را ۳-۰ به نفع خود پایان دادند.

دومین گول کروشیا پس از شکل گیری یک بازی تماشایی میان چهار بازیکن آن تیم توسط لوکا مودریج، در دقیقۀ ۸۰ بازی از فاصلۀ بیش از ۲۲ متر وارد دروازۀ ارژنتاین شد.

اما گول سوم کروشیا از یک ضد حمله شکل گرفت که باوجود مهار ضربۀ نخست مهاجم کروشیایی توسط دروازه بان ارژنتاین، مهاجم کروشیا با خونسردی تمام توپ را به ایوان راکیتیچ پاس داد و ایوان برای سومین بار دروازۀ ارژنتاین را باز کرد.

لوکا مودریج حین تجلیل از دومین گول تیمش در برابر ارژنتاین
لوکا مودریج حین تجلیل از دومین گول تیمش در برابر ارژنتاین

مبصرین استدلال می کنند که از آغاز بازی تیم ارژنتاین به عنوان یک تیم برتر نتوانست جا کسب کند و در هر بخش میدان، دفاع، خط میانه و حمله از تیم کروشیا عقب ماند.

لیونل مسی، کپتان ارژنتاین در جریان نیمۀ نخست اصلاً نتوانست کارکردگی از خود به نمایش بگذارد و خط دفاع کروشیا به نحوی او را احاطه کرده بودند که مجال طرح ریزی حمله و ضربه به توپ را برایش ندادند.

ارژنتاین با این شکست در گروه D تنها یک امتیاز دارد و کروشیا با شش امتیاز راهی دور حذفی شد. نایجریا و آیسلند، دو تیم هم گروه ارژنتاین و کروشیا روز جمعه (۲۲ جون) به مصاف هم می روند و اگر نایجریا بتواند آیسلند را ببرد، امیدواری برای صعود ارژنتاین بیشتر می شود.

در رقابت دیگر روز پنجشنبه، تیم ملی فوتبال فرانسه پس از پیروزی ۱-۰ در برابر پیرو، به دور حذفی جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کرد. دنمارک تیم دیگر گروه C، در رویارویی با تیم فوتبال آسترالیا به نتیجۀ ۱-۱ رسید.

پس از نتیجۀ رقابت های پنجشنبۀ گروه C، فرانسه با دو برد شش امتیاز، دنمارک یک برد و یک مساوی، چهار امتیاز و آسترالیا با یک شکست و یک مساوی، حایز یک امتیاز می باشد.

بازیکنان تیم فرانسه که پیروزی ۱-۰ شان را در برابر تیم پیرو جشن گرفتند.
بازیکنان تیم فرانسه که پیروزی ۱-۰ شان را در برابر تیم پیرو جشن گرفتند.

این رقابت ها که تا اواسط ماه جولای ادامه دارد، روز جمعه (۲۲جون) تیم های نایجریا – آیسلند، برازیل – کوستاریکا و سربستان – سویس به مصاف هم روند.

تیم برازیل با تساوی که در برابر تیم سویس داشت، برای صعود به دور حذفی یک بر هشت، پیروزی حتمی روز جمعه را نیاز دارد.

XS
SM
MD
LG