لینک های دسترسی

Breaking News

سه فضانورد روسی با لباس‌های به رنگ‌ پرچم اوکراین وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند


فضانوردان روسی هنگام ورود به ایستگاه فضایی بین المللی
فضانوردان روسی هنگام ورود به ایستگاه فضایی بین المللی

سه فضانورد روسی در لباس‌های فضایی زرد‌ و آبی رنگ، که به نظر می‌رسید با پرچم اوکراین همخوانی داشته باشد، وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. آنها اولین فضانوردانی هستند که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، به ایستگاه فضایی رفته‌اند.

اولگ آرتمیف، دنیس ماتویف، و سرگی کورساکوف، فضانوردان ادارهٔ فضایی روسیه (روسکوسموس)، روز جمعه ۲۷ حوت با موفقیت با فضاپیمای "سایوز ام‌اس-۲۱" از ایستگاه فضایی بایکانور در قزاقستان روانهٔ ایستگاه فضایی بین المللی شدند. آنها سه ساعت بعد به ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین رسیدند و به چهار فضانورد امریکایی، یک فضانورد آلمانی و دو فضانورد روسی که از قبل آنجا بودند، پیوستند.

ویدیویی از این سه فضانورد در هنگام ورود به ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده که آنان را در لباس فضایی زرد و آبی نشان می‌دهد. معلوم نیست که آیا فضانوردان با عوض کردن لباس‌هایشان به رنگ زرد، پیامی داشته‌اند یا نه.

هنگامی که فضانوردان موفق به تماس از جمله با خانواده‌هایشان در زمین شدند، آقای آرتمیف در مورد رنگ یونیفورم‌هایشان پرسیده شد. او پاسخ داد که هر خدمه رنگ لباس خود را انتخاب می‌کند.

آقای ارتمیف توضیح داد:"ما در واقع مواد [لباس] زرد زیادی داشتیم، بنابراین مجبور شدیم از آن استفاده کنیم. بنابراین به همین دلیل بود که ما مجبور شدیم زرد بپوشیم. "

از زمان آغاز حملات روسیه به اوکراین، بسیاری از مردم از پرچم اوکراین یا رنگ‌های آن - زرد و آبی - برای نشان دادن همبستگی با این کشور استفاده کرده‌اند.

نیروی فضایی روسیه همچنین این موضوع را رد کرد که این رنگ منعکس کننده پرچم اوکراین است. در بیانیه‌ای این اداره آمده است که طراحی لباس منعکس کننده رنگ‌های پوهنتون تخنیکی دولتی باومن مسکو است؛ جایی که فضانوردان در آن تحصیل می‌کنند.

در بیانیه این اداره که در تلگرام نشر شده آمده است: "گاهی اوقات رنگ زرد فقط زرد است."

رنگ لباس‌های این فضانوردان روسی بحث‌هایی را در رسانه‌های اجتماعی در مورد اینکه آیا این اشارهٔ عمدی به جنگ در اوکراین بوده نیز ایجاد کرده است.

اسکات کلی، فضانورد پیشین ناسا، که سه بار فرماندهی ماموریت در ایستگاه فضایی بین‌المللی را بر عهده داشت، روز جمعه به دو زبان روسی و انگلیسی تویت کرد که سه فضانورد روسی با "رنگ زرد اوکراینی" وارد شدند.

تری ویرتز، فضانورد دیگری نیز در تویتی کار این فضانوردان را تقدیر کرده است.

سفر به ایستگاه فضایی بین المللی در حالی انجام می شود که تشدید تنش ها بین ایالات متحده و روسیه ادارات فضایی این کشورها را تحت فشار قرار داده است. دیمیتری روگوزین، رییس اداره فضایی روسیه، اوایل ماه جاری هشدار داد که عرضه موتورهای ساخت روسیه را که برای راکت‌های که تجهیزات را به ایستگاه فضایی می‌فرستند، قطع خواهد کرد. اما رهبری ناسا قطع همکاری این دو اداره را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG