لینک های دسترسی

Breaking News

حملات تازهٔ روسیه بر اوکراین به شمول پنج کودک ۲۶ کشته برجا گذاشت


روسیه روز جمعه ۲۸ اپریل (هشتم ثور) یکبار دیگر شهرهای اوکراین را آماج حملات راکتی و درون قرار داده که در نتیجهٔ آن ۲۶ نفر به شمول پنج کودک جان باختند.

حملات مرگبار جدید شامل هدف قرار دادن یک اپارتمان مسکونی در شهر تاریخی عمان در مرکز اوکراین بود که جان ۲۳ نفر از جمله چهار کودک را گرفت.

میزایل‌های روسی همچنین به شهر مرکزی دنیپرو اصابت کردند که یک زن ۳۱ ساله و دختر دو ساله‌اش را در خواب کشت. پیش از این یک اپارتمان مسکونی در این شهر در ماه جنوری مورد اصابت حملات نیروهای روسی قرار گرفته بود که در نتیجه آن ۴۰ نفر کشته شده بودند.

شهر خرسون یکی از دیگر شهرهای بود که شاهد حملات راکتی نیروهای روسی بود و در آن یک مرد ۵۷ ساله کشته و سه تن زخمی شدند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین حملات اخیر روسیه را محکوم کرده و تعهد کرد که پاسخ آن را خواهد داد.

او در سخنرانی روزانهٔ خود گفت: "تنها شر مطلق می‌تواند چنین وحشتی را علیه اوکراین ایجاد کند."

زیلینسکی در تویتی گفت: "شر را می‌توان با سلاح متوقف کرد. جنگجویان ما این کار را انجام می‌دهند. و می‌توان با تحریم‌ها جلو آن را گرفت. تحریم‌های جهانی باید افزایش یابد."

میخایلو پودولیاک، مشاور رییس جمهور اوکراین نیز در تویتی نوشت: "اگر نمی‌خواهید این در سراسر جهان منتشر شود، پس به ما سلاح بدهید. سلاح های زیاد. و تحریم ها را اضافه کنید."

اما مسکو اعلام کرد که نیروهایش واحدهای احتیاط اردوی اوکراین را هدف قرار داده و "همه اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفته اند."

مقامات طرفدار مسکو در شرق اوکراین نیز گفته اند که در اثر گلوله‌باری نیروهای اوکراینی نه نفر از جمله یک دختر هشت ساله در شهر دونتسک کشته شده اند.

حملات جدید در حالی انجام شد که الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین گفته است که آمادگی کشورش برای عقب راندن مواضع نیروهای روسی تقریباً کامل شده است.

رزنیکوف گفت: "تجهیزات وعده داده شده، آماده شده و تا حدی تحویل داده شده است. از نظر عمومی، ما آماده هستیم."

کیف از آغاز جنگ در فبروری ۲۰۲۲ گفته است که قصد دارد نیروهای روسی را از تمام مناطق اشغالی بیرون کند.

ناتو و متحدین این پیمان گفته اند که ۱۵۵۰ عراده وسایط زرهی و ۲۳۰ چین تانک را در اختیار اوکراین قرار داده اند.

ینس استولتنبرگ،‌ منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه، ۲۷ اپریل (۷ثور) طی نشست خبری در بروکسل اعلام کرد که از زمان آغاز تهاجم روسیه براوکراین در فبروری سال گذشته، بیش از ۹۸ درصد از وسایط زرهی وعده داده شده به اوکراین فراهم شده است.

او گفت: "در مجموع ما بیش از ۹ لوای زرهدار جدید اوکراینی را آموزش داده و تجهیز کرده ایم. این امر اوکراین را در موقعیت قوی برای ادامه بازپس گیری اراضی اشغال شده توسط روسیه قرار می دهد."

XS
SM
MD
LG