لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط طیارهٔ جنگی روسیه چهار کشته و ۲۵ زخمی برجا گذاشت


پس از سقوط طیارهٔ نظامی روسیه در یک اپارتمان مسکونی، آتش و دود از این ساختمان به هوا بلند شد
پس از سقوط طیارهٔ نظامی روسیه در یک اپارتمان مسکونی، آتش و دود از این ساختمان به هوا بلند شد

يک طیارهٔ جنگی روسيه روز دوشنبه ۱۷ اکتوبر (۲۵ میزان) در يک منطقهٔ مسکونی واقع در شهر بندری يسک آن کشور سقوط کرد که در اثر آن چهار نفر کشته شدند.

مقام‌های محلی گفته‌ اند که سقوط این طیارهٔ جنگی موجب آتش‌سوزی گسترده در چندین طبقهٔ یک ساختمان نه منزله شد. این مقام‌ها گفته اند که علاوه بر چهار کشته، شش نفر دیگر هنوز هم ناپدید اند و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

وزارت دفاع روسیه گفته است که یکی از انجن‌های این طیارهٔ نظامی روز دوشنبه در جریان یک ماموریت آموزشی دچار آتش‌سوزی شد. به گفتهٔ نظامیان روسیه، عملهٔ این طیاره قبل از سقوط به طور مصوون خود را نجات دادند.

چندین ساعت پس از وقوع این سانحه، ونیامین کندراتیف، والی منطقهٔ یسک، گفت که ادارهٔ خدمات اضطرار آتش‌سوزی را مهار کرده است.

منطقهٔ یسک که جمعیت آن به ۹۰ هزار نفر می رسد، در جنوب‌غرب روسیه در نزدیکی مرز اوکراین موقعیت دارد.

وزارت دفاع روسیه گفته است که این طیارهٔ‌ جنگی بم افگن نوع سو-۳۴ بود. این بم افگن دارای دو انجن است و روسیه در هنگام تهاجم نظامی بر اوکراین، از این طیاره‌های جنگی استفاده می‌کند.

در همین حال،‌ کرملین گفته است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، از سقوط این طیاره آگاهی دارد و به مقام‌های کشورش دستور داده تا همه کمک‌های لازم را فراهم کنند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که کمیتهٔ تحقیقات دولتی روسیه پروندهٔ جنایی را در این مورد سقوط این طیاره آغاز کرده و تیم تحقیقی را به محل سقوط این طیارهٔ نظامی اعزام کرده است.

بخشی این گزارش از خبرگزاری های رویترز و اسوشیتید‌پرس گرفته شده است.

XS
SM
MD
LG