لینک های دسترسی

Breaking News

دروس ایمنی شامل نصاب آموزشی هرات شد


با آموزش دروس ایمنی به دانش آموزان مکاتب، مقامهای ولایت هرات امیدوار کاهش بروز حوادث می باشند.

مقامهای امینتی می گویند که مقابله با مواد انفجاری باقی مانده از میدان جنگ، ربودن کودکان و حوادث طبیعی بخش عمده دروس ایمنی را تشکیل میدهند.

مسئولان پولیس مردمی در ولایت هرات میگویند با تطبیق این دروس ایمنی میتوانند نحوه مقابله با حوادث ناگوار را به شاگردان معارف آموزانده و مصئونیت شان را تامین نمایند.

نورخان نیکزاد مسئول پولیس مردمی قوماندانی امنیه هرات میگوید در تلاشند تا با همکاری اداره غیر دولتی سیاره آگهی های لازم را در ۲۷ مکتب دخترانه و پسرانه این شهر به شاگردان مکاتب آموزش دهند.

آقای نیکزاد میگوید در این برنامه علاوه بر آشنایی شاگردان با تجهیزات جنگی، استفاده از قوانین ترافیکی نیز به شاگردان صنوف سوم تا هشتم مکاتب آموزش داده خواهد شد.

این فرماندۀ پولیس مردمی به رادیو آشنا گفت "ما بخاطر اینکه اطفال ما اگهی حاصل نمایند از قواعد ترافیکی، اطفاییه، خطرات ماین، آسیب زلزله و سیلاب ها، اختطاف ها و سرقت های اطفال این برنامه ها را روی دست گرفته ایم."

مسئولان اداره معارف هرات نیز گنجانیدن دروس ایمنی را در نصاب آموزشی افغانستان امر حتمی میخوانند.

بصیر احمد آروین طاهری رییس معارف هرات همچنان بر تطبیق برنامه های ایمنی به شاگردان معارف در مناطق دور افتاده خصوصا ولسوالی های پانزده گانه هرات تاکید میورزد.

به گفتۀ آقای طاهری شمولیت این مواد در نصاب تعلیمی باید "فراگیر باشد هم در شهر و هم در ولسوالی ها تا مشکلات ما را رفع نماید و امیدوارم این موضوع بگونه سمبولیک نباشد تا بتواند ما را کمک نماید."

این نخستین بار است که آموزش دروس ایمنی و مقابله با حوادث ناگوار به بیش از یازده هزار تن ازشاگردان صنوف ابتدایی ومتوسطه مکاتب در افغانستان آموزش داده میشود.
XS
SM
MD
LG