لینک های دسترسی

Breaking News

عربستان سعودی: طرح حمله بر مسجد الحرام خنثی شد


وزارت داخله عربستان سعودی می گوید که نیرو های امنیتی آن کشور روز جمعه از وقوع یک حمله انتحاری بر مسجد الحرام در شهر مکه جلوگیری کردند.

به گفته مقام های عربستان سعودی، نیرو های امنیتی آن کشور توانستند مهاجم انتحاری را در یک اپارتمان رهایشی ردیابی کنند.

در اعلامیه وزارت داخله عربستان سعودی آمده است که مهاجم انتحاری پس از محاصره شدن توسط نیرو های امنیتی، به درگیری مسلحانه پرداخت و سر انجام مواد انفجاری خود را در داخل همان اپارتمان در منطقه «اجیاد المصافی» که در نزدیکی مسجد الحرام موقعیت دارد، منفجر ساخت.

وزارت داخله عربستان سعودی گفت که سه گروه در طرح حمله انتحاری بر مقدس ترین مکان مسلمانان جهان دست داشتند و مهاجم انتحاری از اپارتمان که خود را در آن منفجر کرد، به حیث پایگاه برای طراحی حمله استفاده می کرد.

در این انفجار ساختمان اپارتمان فروریخت که در نتیجه آن شش شهروند خارجی و پنج نیروی امنیتی عربستان سعودی زخم برداشت.

پیش از این رویداد، نیرو های امنیتی عربستان سعودی یک مظنون اسلامگرا را که تحت پیگرد پولیس بود، در منطقه «الاصیله» در مکه به ضرب گلوله کشتند.

وزارت داخله عربستان سعودی بدون ارایه جزییات بیشتر گفت که یک گروه دیگر مهاجمین را در شهر جده گرفتار کرده است. شمار این گروه به پنج نفر می رسد و در میان آنان یک زن نیز شامل می باشد.

اعضای خانواده سلطنتی عربستان سعودی معمولاً ۱۰ روز اخیر ماه رمضان را در شهر مکه سپری می کنند.

خبر طرح حمله بر مسجد الحرام در حالی نشر می شود که مسلمانان روز یکشنبه پایان ماه رمضان را با آمدن عید فطر تجلیل می کنند.

تا کنون روشن نشده که کدام گروه در عقب طرح حمله بر مسجد الحرام بوده اما در گذشته گروه داعش حملاتی را در داخل خاک عربستان سعودی انجام داده بود.

XS
SM
MD
LG