لینک های دسترسی

Breaking News

ریاض گزارش ملل متحد را "نادرست و گمراه کننده" خواند


المعلمی گزارش ملل متحد در مورد کشتار کودکان یمنی توسط ایتلاف به رهبری عربستان سعودی را تکذیب کرد. (عکس از آرشیف)
المعلمی گزارش ملل متحد در مورد کشتار کودکان یمنی توسط ایتلاف به رهبری عربستان سعودی را تکذیب کرد. (عکس از آرشیف)

ریاض گزارش ملل متحد در مورد کشتار کودکان یمنی توسط ایتلاف به رهبری عربستان سعودی را رد کرد و آن را "نادرست و گمراه کننده" خواند.

در گزارش ملل متحد آمده است که ۶۸۳ کودک در یمن در اثر حملات این ایتلاف کشته و یا زخمی شده است و این ایتلاف مسؤول تخریب ده ها مکتب و شفاخانه در یمن می باشد.

اما عبدالله المعلمی، سفیر عربستان سعودی در ملل متحد روز جمعه به خبرنگاران گفت که کشورش حد اکثر "توجه و احتیاط" را برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیر نظامیان به خرج می دهد.

المعلمی افزود که عربستان سعودی و ایتلاف به رهبری آن کشور "اقدامات مهم" را برای حفاظت از جان غیر نظامیان در جریان عملیات های نظامی انجام می دهد.

به گفته سفیر عربستان سعودی در ملل متحد، شورشیان حوثی مورد حمایت ایران و نیرو های وفادار به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن زندگی غیر نظامیان را در معرض خطر قرار داده و از کودکان به حیث سپر انسانی استفاده می کنند.

انتونیو گوتیرس، منشی عمومی ملل متحد روز پنجشنبه گزارشی را در مورد اقدامات نظامی ایتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن به شورای امنیت آن سازمان تسلیم نمود و سپس این ایتلاف را به خاطر کشتار غیر نظامیان یمنی به ویژه کودکان، درج فهرست سیاه ملل متحد کرد.

ملل متحد شورشیان حوثی، نیرو های حکومت یمن، شبه نظامیان طرفدار حکومت آن کشور و شاخه القاعده در شبه جزیره عرب را نیز به خاطر کشتار کودکان یمنی در سال ۲۰۱۶ در فهرست سیاه آن سازمان قرار داده است.

جنگ داخلی یمن تا کنون جان بیش از ده هزار نفر را گرفته و میلیون ها نفر را با تهدید قحطی مواجه ساخته است.

XS
SM
MD
LG