لینک های دسترسی

Breaking News

سعودی امسال بیش از پنج هزار کنسرت و جشنواره برگزار می کند


عربستان سعودی، یکی از محافظه کار ترین کشور های اسلامی در جهان امسال بیش از پنج هزار کنسرت، جشنواره و نمایش برگزار می کند.

ریاض می خواهد تا با این اقدام تصویر عربستان سعودی را به حیث یک کشور محافظه کار اسلامی تغییر بدهد و جلو مصرف پول هنگفت سعودی ها را برای مقاصد تفریحی و سرگرمی در بیرون از آن کشور بگیرد.

عربستان سعودی همچنین تلاش دارد تا با برگزاری پنج هزار کنسرت و جشنواره که در مقایسه با سال گذشته دو برابر بیشتر است، سیاحان و بازدید کنندگان زیادتر را امسال به آمدن در آن کشور تشویق کند.

سعودی ها سالانه حدود ۲۰ میلیارد دالر را در بیرون از کشور شان به خاطر مقاصد تفریحی مصرف می کنند. هدف مقام های حکومت عربستان سعودی با برگزاری این کنسرت ها و جشنواره ها در سال جاری اینست تا کم از کم حدود پنج میلیارد دالر این پول در داخل آن کشور به مصرف برسد.

زنان سعودی ماه گذشته میلادی برای نخستین بار اجازه ورود به استدیوم های ورزشی را کسب کردند.
زنان سعودی ماه گذشته میلادی برای نخستین بار اجازه ورود به استدیوم های ورزشی را کسب کردند.

سعودی اخیراً پس از ۳۵ سال ممنوعیت بر فعالیت سینما ها را برداشت و کنسرت های هنرمندان غربی را میزبانی کرده است.

نیلی، رَپر مشهور امریکایی و یَنی، هنرمند نامی یونان در سال گذشته در عربستان سعودی کنسرت برگزار کردند.

عربستان سعودی تلاش دارد تا تفکیک جنسیتی را به گونه تدریجی در آن کشور از بین ببرد، اقدامی که خطر واکنش شدید محافظه کاران مذهبی را در آن کشور در پی دارد.

اما به دنبال بازداشت چندین منتقد برنامه های اصلاحات گسترده در عربستان سعودی در ماه های اخیر، اعتراض سعودی ها در برابر این اصلاحات تقریباً خاموش شده است.

احمد الخطیب، رئیس اداره عمومی سرگرمی های عربستان سعودی هنگام اعلام تقویم تفریحی سال ۲۰۱۸ گفت که کشورش در ده سال آینده حدود ۶۴ میلیارد دالر را در بخش زیربنا های تفریحی سرمایه گذاری خواهد کرد که اعمار یک سالون اوپرا تا سال ۲۰۲۲ بخش از آن خواهد بود.

سعودی ها اکنون برای سپری کردن روز های رخصتی و مقاصد تفریحی بیشتر به بحرین، کویت و امارات متحده عربی می روند – کشور هایکه در مقایسه با عربستان سعودی قوانین سخت گیرانه ندارند.

رئیس اداره عمومی سرگرمی های عربستان سعودی گفت که به زودی این روال تغییر می کند و به گفته او مردم از دوبی، کویت و بحرین برای تفریح و سرگرمی به عربستان سعودی خواهند آمد.

زنان سعودی هنگام اشتراک در کنسرت «ینی» هنرمند مشهور یونان
زنان سعودی هنگام اشتراک در کنسرت «ینی» هنرمند مشهور یونان

XS
SM
MD
LG