لینک های دسترسی

Breaking News

استفاده از تکنالوژی برای مدیریت بهینۀ آب


پژوهشگران در یک فارم تحقیقاتی در شمال شرقی ایالت کلورادو در امریکا تللاش دارند تا روشهای استفاده بهتر از آب را پیدا کنند.

پژوهشگران درصدد اند با استفاده از تکنالوژی روش‌های ویژۀ آبیاری را مدیریت کنند تا نتیجه بهتری از آن به دست آورده و بتوانند مشکل کم آبی را حل کنند.

یکی از راهکارهای خلاقانه که در یکی از فارم های تحقیقاتی انجام می شود، قرار دادن سنسور در درون گیاه است.

سنسورهای تعبیه شده در درون گیاه قادر است مقدار آب مورد نیاز و زمان لازم برای آبیاری را مشخص سازد که بدین گونه این سنسرها سیستم آبرسانی را کنترول خواهندکرد.

دیوید هنسن، مسوول این پروژه تحقیقاتی می‌گوید که در آینده این سنسورهای متصل به گیاه قادر خواهند بود میزان آب مورد نیاز را تعیین کرده و همچنین به صورت اتومات سیستم آبرسانی را خاموش و روشن نماید.

آقای هنسن همچنین اضافه می کند که هدف این شیوۀ آبرسانی کنترول شده، تامین آب گیاهان به اندازه و زمان مناسب است که در بهبود کیفیت و طعم محصولات نیز موثر خواهد بود.

همچنین در یک پروژه تحقیقاتی دیگر، پژوهشگران در خارج از شهر گریلی در ایالات کلورادو، در یک فارم زراعتی با استفاده از تجارب سعی دارند تا مقدار آب درون گیاه را اندازه گیری کرده و مقدار آبدهی به گیاه کم ساخته تا با استفاده از کمترین آب محصولات با کیفیت بهتر به دست آورند.

پژوهشگران به این باورند که سیستم آبیاری کنترول شده تغییرات عمیقی در صنعت کشاورزی ایالات متحده و جهان به وجود خواهد آورد و در تنظیم کمبود آب کمک بزرگی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG