لینک های دسترسی

Breaking News

دانشمندان: به پیوند اعضای بدن خوک در بدن انسان نزدیک می شویم


دانشمندان می گویند که شباهت در DNA انسان و سایر حیوانات به خصوص خوک زیاد است
دانشمندان می گویند که شباهت در DNA انسان و سایر حیوانات به خصوص خوک زیاد است

دانشمندان می گویند که تحقیقات آنان در قسمت پیوند اعضای بدن خوک در بدن انسان، پیشرفت کرده است.

دانشمندان پوهنتون هاروارد می گویند پیشرفت تحقیقات در این راستا، به مریضان که به پیوند عضو نیاز دارند، کمک زیاد خواهد کرد.

این دانشمندان می گویند که در حال حاضر، شمار زیادی مریضان در فهرست انتظار پیوند اعضای بدن می باشند و پیوند اعضای بدن حیوان در بدن انسان، مدت انتظار مریضان را کوتاه خواهد کرد.

بر اساس تحقیقات، شباهت در DNA انسان و سایر حیوانات به خصوص خوک زیاد است؛ DNAمادۀ ارثی در انسان و سایر موجودات است.

در حال حاضر، دریچه های قلب خوک یا (Pig heart valves)به طور معمول در بدن بیماران انسان پیوند می شود. علاوه بر آن، سلول های پانکراس خوک یا (Pig pancreas cells ) در برخی بیماران شکر یا دیابت پیوند شده و پوست خوک در اکثر اوقات برای تداوی مریضان که از سوختگی شدید رنج می برند، استفاده می شود.

دانشمندان پوهنتون هاروارد با استفاده از تکتیک های ویرایش ترکیب ژن ها که به نام CRISPR یاد می شود، خوک های را ایجاد کرده اند که ویروس مضر برای انسان را در خود ندارند. این دانشمندان می گوید که این اقدام شرایطی را مساعد خواهد کرد تا در دو سال آینده احتمالاً اعضای بدن خوک به صورت مستقیم در بدن انسان، پیوند شود.

به گفتۀ این دانشمندان، مریضان که به پیوند اعضای بدن نیاز دارند، قبل از پیوند عضو به بدن شان، باید "ادویه های ضد رد" یا ( Anti-rejection drugs ) را بگیرند تا بدن شان عضو بدن خوک را بپذیرد.

برخی از دانشمندان در مورد پیوند اعضای بدن خوک در بدن انسان شک و تردید دارند. آنان خواهان تحقیقات بیشتر اند تا اطمینان حاصل شود که پیوند عضو بدن حیوانات در بدن انسان به صورت موثر صورت بگیرد.

XS
SM
MD
LG