لینک های دسترسی

Breaking News

آثار مرگ ۱۱۱۱ قربانی حملات ۱۱ سپتامبر شناسایی نشده است


در حملۀ دهشت افگنی ۱۱ سپتامبر بر مرکز جهانی تجارت حدود ۳۰۰۰ نفر کشته شد
در حملۀ دهشت افگنی ۱۱ سپتامبر بر مرکز جهانی تجارت حدود ۳۰۰۰ نفر کشته شد

با گذشت ۱۷ سال از حملات دهشت افگنی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بر مرکز تجارت جهانی در شهر نیویارک، هنوز هم بقایای اجساد۱۱۱۱ تن از قربانیان این رویداد ناشناخته باقی‌مانده است.

اما اکنون یک گروه تحقیقاتی در یکی از مجهزترین لابراتوارهای جهان در نیویارک تلاش دارند تا کم و بیش ۲۲ هزار بقیه از اجساد این قربانیان را آزمایش و شناسایی کنند. برخی از این نمونه ها تا کنون ۱۰ یا ۱۵ بار آزمایش و معاینه شده است.

آخرین قربانی این رویداد در جولای سال روان شناسایی شد. مسوولان لابراتوار پس از آزمایش نهایی گفتند که این قربانی "سکات مایکل جانسن"، ۲۶ ساله، بود که به صفت تحلیلگر مالی در منزل ۸۹ برج جنوبی مرکز تجارت جهانی کار‌ می‌کرد.

شماری از خانواده های قربانیان حملات دهشت افگنی بر نیویارک که تا هنوز هم کوچکترین نشانه‌ای از عزیزان گمشدۀ خود ندارند، گاهگاهی به این لابراتوار سر زده و جویای احوال گم گشته گان شان می شوند.

کار این لابراتوار طوری است که دی ان ای موجود در این نمونه ها برداشته شده و آزمایش می‌شود. در این میان نقش بستگان قربانیان اساسی است، زیرا مقایسۀ دی ان ای کشف شده از آوار مرکز جهانی تجارت با دی ان ای بستگان آنان، تشخیص هویت قربانیان را ساده می‌سازد.

دیزایر، یکی از کارمندان اصلی این لابراتوار که از نخستین روز تاسیس آن تا حال در آنجا سرگرم کار است به خبرگزاری فرانسه گفت که این مرکز با خانواده های قربانیان تماس نزدیک دارد، چیزی که به گفتۀ وی برای دیگر دانشمندان طب عدلی غیرمعمول است.

دیزایر گفت "ما آموزش دیده ایم تا بی طرف و بی غرض باشیم و احساساتی و عاطفی برخورد نکنیم."

در سال ۲۰۰۱، چارلس هیرش، مسوول دفتر طب عدلی که در مورد قربانیان حملۀ دهشت افگنی بر مرکز جهانی تجارت تحقیق می‌کرد، پی برد که این تحقیقات زمانگیر و دامنه دار خواهد بود، به همین منظور، دستور داد که تمام بقایای انسانی این رویداد مرگبار حفظ شود.

اکنون با گذشت ۱۷ سال، تیم های تحقیقاتی از سرتاسر جهان، از ارجنتاین گرفته تا افریقای جنوبی، به نیویارک می‌آیند تا از این لابرتوار دیدن کرده و از یافته های آن بیاموزند.

XS
SM
MD
LG