لینک های دسترسی

Breaking News

سرمنشی ملل متحد: منازعۀ افغانستان راه حل نظامی ندارد


این اولین سفر آنتونیو گوترش به عنوان سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد، به افغانستان است.
این اولین سفر آنتونیو گوترش به عنوان سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد، به افغانستان است.

انتونیو گوترش، سرمنشی سازمان ملل متحد، گفته است که منازعۀ افغانستان راه حل نظامی ندارد.

آقای گوترش به گونۀ غیرمنتظره برای سفر یک روزه وارد کابل شد و قرار است با مقام‌های افغان و نمایندگان جامعه جهانی روی وضعیت افغانستان بحث و تبادل نظر کند.

آقای گوترش که در گذشته کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان بود، با اشاره به بیجاشدن کم از کم ۱۲۶ هزار نفر در یک سال گذشته در افغانستان گفت که صلح یگانه راه حل این مشکلات است.

انتونیو گوترش، سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد در صفحۀ توییترش نوشته است "برای گفتگو با حکومت و مردم افغانستان، به کابل رسیدم، سازمان ملل متحد در وضعیت کنونی دشوار و مملو از خشونت، در کنار افغان‌ها می‌ایستد".

یوناما؛ دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان، در خبرنامه‌ای به نقل از تدامیچی یاماموتو، رئیس یوناما در مورد سفر آقای گوترش نوشته است که سفر وی به افغانستان بیانگر تعهد سازمان ملل به این کشور است.

آقای یاماموتو افزوده است "دیدار سرمنشی عمومی ملل متحد نشان دهنده همبستگی با مردم افغانستان و تعهد ملل متحد برای ماندن با افغانستان در شرایطی که این کشور با چالش‌های بسیار مواجه است، می باشد. ملل متحد از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها و حفاظت از آسیب‌پذیرترین افراد و مناطق محروم حمایت می‌کند و در پی یافتن راه‌هایی برای کمک به تامین آینده‌ای مرفه و با ثبات برای افغانستان می‌باشد".

این اولین سفر آنتونیو گوترش به عنوان سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد، به افغانستان است.

انتظار می‌رود که آقای گوترش، پس از چاشت امروز با نمایندگان رسانه‌ها در مورد نتایج سفرش صحبت کند.

افغانستان در هفته‌های اخیر با ناامنی‌های شدیدی مواجه بود، در وضعیت کنونی آقای گوترش اولین رهبر جهانی است که با رفتن به افغانستان در قبال رویدادهای اخیر ترورویستی با افغان‌ها ابراز همدردی‌ می‌کند.

XS
SM
MD
LG