لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه وچین فیصله نامۀ شورای امنیت در مورد حلب را ویتو کردند


این فیصله نامه حملات علیه گروه های جنگنجو مانند گروۀ دولت اسلامی را که در کنار شورشیان میجنگند، در بر نمی گیرد.
این فیصله نامه حملات علیه گروه های جنگنجو مانند گروۀ دولت اسلامی را که در کنار شورشیان میجنگند، در بر نمی گیرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد که ۱۵ عضو دارد صدور فیصله نامۀ را رد کرد که یک آتش بس هفت روزه را در شهر حلب، سوریه تقاضا مینمود.

رد این فیصله نامه بعد از شکایت روسیه صورت گرفت که گفته است رای گیری در مورد این فیصله نامه، مذاکرات دیگر را که برای ختم جنگ چندین ماهه در آن شهر در جریان است، تحت شعاع قرار خواهد داد.

چین و وینزویلا نیزعلیه این اقدام رای مخالف دادند. انگولا رای ممتنع داد. برای صدور یک فیصله نامه در شورای امنیت، به رای مثبت همه اعضا ضرورت است.

سیرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه قبل از رای گیری روز دوشنبه گفت وی بروز سه شنبه در ژنیو با جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحده مذاکره خواهد نمود.

آقای لاواروف گفت " در جریان مشوره ها بین روسیه و ایالات متحده، روی یک راه حل قطعی و تقسیم اوقات خروج تمام جنگجویان از شرق حلب موافقه خواهد شد".

مقامات ایالات متحده تا ظهر دوشنبه این مذاکرات را تأیید ننموده و تاکنون در مورد رای گیری در شورای امنیت عکس العملی هم بروز نداده است.

درین فیصله نامه که توسط مصر، هسپانیه و زیلاند جدید تسوید شده آمده است که شورای امنیت روی ادامه یک آتش بس هفت روزه غور خواهد نمود. متن این فیصله نامه تمام حملات "با هر نوع سلاح" به شمول حملات هوایی و فیر هاوان را که مناطق وسیعی را درهر دو جانب تحت تسلط شورشیان و حکومت سوریه در حلب، ویران مینماید، منع قرار میدهد. این فیصله نامه همچنان "دسترسی بدون قید وشرط" توزیع مساعدت های بشری را تقاضا مینماید.

این فیصله نامه، مانند توافقات آتش بس که در گذشته در سوریه صورت گرفته است، حملات علیه گروه های جنگنجو مانند گروۀ دولت اسلامی یا داعش و سایر گروه های تندرو را که در کنار شورشیان میجنگند، در بر نمی گیرد.

XS
SM
MD
LG