لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخله: بیش از ٨٠٠ مرکز رای دهی مسدود خواهد بود


کنفرانس مطبوعاتی جنرال احساس
کنفرانس مطبوعاتی جنرال احساس
وزارت امور داخله میگوید، در روز انتخابات در سراسر افغانستان نظر به تهدید های امنیتی و صعب العبور بودن راه ها در بعضی مناطق ٨١٣ مرکز رای دهی مسدود خواهند بود.

جنرال سالم احساس، رئیس کمیسیون امنیتی انتخابات روز سه شنبه به خبرنگاران گفت، از طرف کمیسیون مستقل انتخابات لیست ٧١٦٩ مرکز رای دهی که باید امنیت ان تامین گردد به آنها سپرده شده بود.

او گفت، از جمله این مراکز امنیت ٦٣٥٦ مرکز را تامین کرده میتوانند که در روز انتخابات به روی رای دهنده گان باز خواهند بود.

جنرال احساس، در این مورد که مراکز بسته شده در کدام ولایات کشور است گفت « در تمامی افغانستان مراکزی وجود دارند که بسته خواهند بود، ما در ولایات بادغیس، فراه،غور،هرات،غزنی، هلمند، ننگرهار، کنر، نورستان، جوزجان، سرپل، و بدخشان مراکز رای دهی را مسدد ساختم.»

جنرال احساس افزود که لیست مراکز مسدود شده را امروز سه شنبه به کمیسیون مستقل انتخابات سپرده اند و اگر آنها بخواهند که بعضی از مراکز بسته شده دوباره باز شود، آنها سعی و تلاش خواهند کرد تا انرا دوباره باز نمایند.

جنرال احساس گفت، که انها تمام زون ها را برسی و ارزیابی نموده و کاستی های که در دور اول انتخابات موجود بود آنرا در دور دوم انتخابات رفع نموده اند.

همچنان جنرال احساس اضافه نمود که به روز انتخابات به خاطر تامین امنیت رای دهندگان اناث١٢٥٠٠ کارمند اناث را به کار گماشته اند که آنها امور تلاشی زنان را به پیش خواهند برد.

او همچنان اضافه نمود که سه صد کارمند اناث در حالت امده باش میباشند.

بازگشایی مراکز بسته شده رای دهی در ولایت هرات
مقام های محلی ولایت هرات میگویند ۴٣۴ مرکز رای دهی در روز انتخابات ؛ به روی مردم این ولایت باز خواهد بود.

سید فضل الله وحیدی والی ولایت هرات ، در گردهمایی "حمایت زنان از دور دوم انتخابات" که به ابتکار کمیته صلح این ولایت راه اندازی شده بود از بازگشایی ٣٣ مرکز رای دهی مسدود شده در این ولایت خبر داد.

مراکز رای دهی که بیشتر در ولسوالی های هرات موقعیت دارد و چند روز قبل از جانب کمیسیون مستقل انتخابات و وزارت امور داخله افغانستان بدلیل تهدیدات بلند امنیتی مسدود شده بودند.

این موضوع همچنان با اعتراض گسترده باشنده گان هرات روبرو شده بود.
اما حالا والی هرات میگوید در جلسه مشترک با نیروهای امنیتی و مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات در این ولایت تصمیم گرفته اند تا زمینه حضور مردم در این مراکز رای دهی را مساعد سازند.
فضل الله واحدی، والی هرات
فضل الله واحدی، والی هرات

« ما ۴٣٢ مرکز را پشنهاد کرده بودیم، که متاسفانه در قدم اول ٣٣ مرکز ما بند شده بود و ۴٠١ مرکز منظور شده بود، باز به اثر کوشش اداره محل و خود کمیسیون ولایتی و هم کاندیدان، به همین اساس مرکزهای که بند شده بود آنهم باز شد و دو مرکز دیگر اضافه هم برایما داده شد. یعنی حال ما ۴٣۴ مرکز داریم.»
XS
SM
MD
LG