لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان طالبان را از ولسوالی ارغنج‌خواه بدخشان بیرون راندند


وزارت داخله افغانستان صبح روز سه شنبه (۱۳حمل) اعلام کرد که نظامیان افغان پس از سه روز اداره ولسوالی ارغنج‌خواه بدخشان را دوباره در اختیار گرفتند.

این ولسوالی چهار روز قبل، پس از حملات گسترده طالبان به دست این گروه افتاده بود.

نصرت رحیمی، سرپرست دفتر رسانه‌های وزارت داخله افغانستان روز سه شنبه گفت که این ولسوالی به گونه کامل توسط نظامیان افغان از وجود طالبان پاکسازی شده است.

آقای رحیمی افزود "در جریان این عملیات ۱۴جنگجوی طالبان به شمول فرمانده جبهه و مسوول نظامی گروه طالبان در این ولسوالی به نام قاری حلیم کشته شده اند".

مقام‌های محلی بدخشان به صدای امریکا گفته اند که این عملیات دو روز قبل از زمین و هوا توسط نظامیان افغان آغاز شد و که در نتیجه بسیاری از روستاهای این ولسوالی را دو باره از نزد طالبان پس گرفته اند.

مقام‌های افغان تا کنون آمار تلفات احتمالی نظامیان و غیرنظامیان را در جریان عملیات باز پس‌گیری این ولسوالی ارایه نکرده اند. طالبان نیز در مورد این عملیات ابراز نظری نکرده اند.

در همین حال، قول اردوی ۲۰۹ شاهین در زون شمال و شمالشرق می‌گوید که عملیات پاکسازی ولسوالی ارغنج‌خواه از وجود طالبان ادامه دارد.

حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به صدای امریکا گفت "در جریان این عملیات به شمول چهار مورد حمله هوایی و حملات بی وقفه کماندوها، ۲۱ دهشت‌ا‌فگن کشته و ۱۳ تن دیگر شان زخمی شده اند و به نیروهای امنیتی افغان تلفات وارد نشده است".

با آغاز فصل بهار بار دیگر حمله‌های طالبان در شماری از ولایت‌های افغانستان افزایش یافته و این نخستین ولسوالی بود که با آغاز فصل بهار به دست طالبان سقوط کرده بود.

گروه طالبان تا حالا در مورد وارد شدن تلفات بر جنگ‌جویان این گروه در بدخشان چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG