لینک های دسترسی

Breaking News

تصادم بس و لاری در سنیگال ۲۲ کشته برجا گذاشت


تصویر از آرشیف صدای امریکا
تصویر از آرشیف صدای امریکا

مقامات در سنیگال روز دوشنبه ۱۶ جنوری (۲۶ جدی) گفتند که در اثر تصادم یک بس با یک لاری در شمال آن کشور دست‌کم ۲۲ نفر کشته شدند.

مقام‌های اطفاییه به خبرگزاری فرانس پرس گفته اند که در این حادثه که منطقهٔ لاگا به وقوع پیوست، بیش از ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این حادثه یک هفته پس از آن رخ داد که در اثر تصادم دو بس در آن کشور ۴۰ نفر کشته شدند.

آمادو با، صدراعظم سنیگال که از محل حادثه دیدن کرد، به خبرنگاران گفت این بس که ۳۲ دو چوکی داشت اما ۴۷ نفر را حمل می‌کرد. او گفت که رعایت نکردن قوانین سبب افزایش تلفات در حوادث ترافیکی می‌شود.

در همین حال، مکی سال، رییس جمهور سنیگال، در تویتی نوشته است که اقدامات برای تقویت شاهراه‌ها یک ضرورت است که باید عملی شود.

حوادث ترافیکی در سنیگال یک امر معمول است. شماری از کارشناسان می‌گویند که اشتباه رانندگان، وضعیت بد جاده‌ها و وسایط نقلیهٔ فرسوده از عوامل عمدهٔ این تصادم‌های مرگبار در آن کشور می‌باشند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، جمعیت سنیگال ۱۷ میلیون نفر است و سالانه از میان هر یک صد هزار نفر، ۲۴ نفر در اثر حوادث ترافیکی جان‌ می‌بازند.

در کشور‌های عضو اتحادیهٔ اروپا از هر صد هزار نفر، سالانه شش نفر در اثر حوادث ترافیکی جان‌های شان را دست می‌دهند، اما این رقم در سویدن فقط به دو نفر می رسد. بر عکس در جنوب صحرای افریقا، از میان هر صد هزار نفر، ۲۷ نفر جان‌های شان را در حوادث ترافیکی از دست می‌دهند.

XS
SM
MD
LG