لینک های دسترسی

Breaking News

قتل یک مقام ارشد پولیس افغانستان


قتل یک مقام ارشد پولیس افغانستان
قتل یک مقام ارشد پولیس افغانستان

مقامات افغان از کشته شدن یک مقام ارشد پولیس در کابل خبر داده اند.

مقامات پولیس افغانستان می گویند، محمد گل رئیس جنائی پولیس زون غرب کابل روز پنج شنبه در یک کمین مردان مسلح در حالی با محافظش به قتل رسید که از کار به سوی خانه اش می رفت.

در همین حال، ناتو نیز از کشته شدن دو عسکر این نیروها در دو حملۀ جداگانه در افغانستان خبر داده است.

مقامات ناتو میگویند یک عسکر امریکائی این نیروها در نتیجۀ حمله شورشیان در شرق افغانستان در حالی کشته شده است که یک عسکر دیگر آنان در انفجار بم کنار جاده در جنوب افغانستان جان خود را از دست داد.

خبر کشته شدن دو سرباز ناتو و ریس جنائی پولیس زون غرب کابل در حالی داده میشود، که دیروز در یک حمله هوایی ناتو در شرق ولایت غزنی، تصادفاً پنچ پولیس افغان کشته شدند و دو تن دیگرشان زخم برداشتند.

مقامات افغان با اینکه حمله اخیر هوایی ناتو بر نیروهای پولیس افغان را تقبیح کرده اند، گفته اند که این نخستین حملۀ هوایی ناتو نیست، که منجر به کشته شدن نیروهای افغان شده است.

روز چهار شنبه، بریتانیا گفت که عساکرش را از ولسوالی سنگین ولایت هلمند، جاییکه بیشترین تلفات را نیروهای بریتانیایی از زمان آغاز جنگ در افغانستان متقبل شده اند، خارج میکند.

وزیر دفاع بریتانیا با اظهار این مطلب گفته است که بریتانیا در نظر دارد تا پنج سال دیگر تقریبا 9500 عسکر بریتانیایی مستقر در افغانستان را از آن کشور بیرون خواهد کرد.

بریتانیا از زمان آغاز جنگ در افغانستان 312 کشته داده است که 99 تن آنان در ولسوالی سنگین ولایت هلمند جان هایشان را از دست داده اند.

XS
SM
MD
LG