لینک های دسترسی

Breaking News

رهبران جدایی طلب اوکراین خواستار همه پرسی بخاطر یکجا شدن با روسیه شدند


ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین پس از پیشروی اوکراین در مناطق تازه آزاد شده از چنگ نظامیان روسی، گفته است که نیروی های روسی در حالت سراسیمگی قراردارند.  
ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین پس از پیشروی اوکراین در مناطق تازه آزاد شده از چنگ نظامیان روسی، گفته است که نیروی های روسی در حالت سراسیمگی قراردارند.  

رهبران جدایی طلب در منطقهٔ دنباس و خارسون، خواستار برگزاری همه پرسی بخاطر یکجا شدن با روسیه شده اند. حکومت روسیه می گوید که الحاق مناطق شرقی اوکراین با آن کشور، مسکو را قادر خواهد ساخت تا برای دفاع از آن مناطق، از هر وسیلهٔ ممکن استفاده کند.

همزمان با گزارش ها مبنی بر پیشروی های نظامیان اوکراینی در شرق، دنیس پوشیلین، رهبر جمهوریت خود خواندهٔ دونتسک از رهبر جدایی طلبان در لوهانسک خواسته است تا برای یک همه پرسی بخاطر الحاق منطقهٔ دونباس با روسیه، آمادگی بگیرد.

پوشیلین گفت: "این همه پرسی بخاطر یکجا شدن با روسیه، چیزی کمتر از خواست مردم ما نیست. چیزی که از دیر زمان معلق مانده است."

این در حالی است که اردوی اوکراین به پیشروی خود در مناطق تازه آزاد شده از چنگ نظامیان روسی، ادامه می دهد.

حکومت اوکراین می‌گوید که نظامیان آن کشور در مناطق شرقی که اخیراً نظامیان روسی آن را ترک کرده اند، پیشروی های بیشتر داشته اند.

در حالیکه اوکراین خواستار تسلیحات بیشتر از غرب است، این پیشروی نظامیان آن کشور، راه را برای یک حملهٔ احتمالی علیهٔ نظامیان روسی در منطقهٔ دونباس، هموار می کند.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین می گوید که نیروی های روسی در حالت سراسیمگی قراردارند.

زیلینسکی افزود که در حال حاضر سرعت عمل بخاطر تامین ثبات در مناطق آزاد شده و تسریع حمایت شرکای اوکراین بسیار مهم است.

یک مقام ارشد وزارت دفاع ایالات متحدهٔ امریکا با اشاره به پیشروی های اخیر نظامیان اوکراینی در میدان جنگ، گفته است که روسیه نتوانسته است اهداف استرتیژیک خود را به دست بیاورد.

در عین حال، مقامات حکومت ایالات متحده روز دوشنبه، طی یک جلسهٔ محرم، به قانونگذاران امریکایی در مورد اوکراین وضاحت دادند. ریچارد اسکات، یکتن از سناتوران جمهوریخواه بر ادامهٔ فراهم کردن کمک‌ها به اوکراین تاکید کرد.

سناتور ریچارد اسکات گفت: "فکر می کنم ما باید هر کار ممکن را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که روسیه دوباره به خاک خود برگردد."

علاوه بر پیشروی های نظامیان اوکراینی در مناطق شرقی اوکراین، یک عملیات دیگر این قوا در جنوب نیز در حال پیشرفت بطی می باشد.

در حالی که تهاجم روسیه بر اوکراین وارد هشتمین ماه می شود، مسکو گفته است که هیچ چشم انداز برای پایان این جنگ از طریق مذاکره، وجود ندارد.

XS
SM
MD
LG