لینک های دسترسی

Breaking News

یادبود از حملات یازدهم سپتمبر در ایالات متحده


یادبود از حملات یازدهم سپتمبر در ایالات متحده
یادبود از حملات یازدهم سپتمبر در ایالات متحده

رئیس جمهور ایالات متحده با ارجگذاری از هزاران تنی که ۱۰ سال قبل زندگی شان را از دست دادند و اولین افراد و نظامیانی که خود را به محل واقعه رسانیدند ، در روز دهمین سالگرد حملات یازدهم سپتمبر یاد بود به عمل آورد.

آقای اوباما در جریان بیانیۀ هفته وار خویش به روز شنبه در مورد اقدامات قهرمانانه مردم در مرکز تجارت جهانی شهر نیویارک، وزارت دفاع در واشنگتن و پرواز شماره ۹۳ در ایالت پنسلوانیا صحبت کرد.

رئیس جمهور ایالات متحده گفت، در سال های اخیر ایالات متحده در جنگ علیه القاعده پیشرفت نموده و رهبران ارشد آنان را از بین برده است، ضمناً طراح حملات یازدهم سپتمبر اسامه بن لادن در اوایل سال جاری در حملۀ نیروی خاص ایالات متحده کشته شد.

آقای اوباما میگوید، دوایر دولتی مراقب باقی مانده و تدابیر امنیتی را در میدان های هوایی، بنادر و سرحدات در حالی افزایش داده که به گفتۀ وی دهشت افگنان به تلاش هایشان برای حمله بر ایالات متحده ادامه خواهند داد.

از جانب دیگر، رادی گیولانی شاروال شهر نیویارک پیام حزب جمهوری خواه را به روز شنبه اعلام داشته میگوید، امریکا در تناسب قبل از حملات یازدهم سپتمبر مصؤونتر بوده ولی آنگونۀ مصؤون نیست که باید باشد.

در همین حال بانکی مون منشی عمومی ملل متحد میگوید، دهشت افگنان یک تعداد زیادی پسران، دختران، مادران ، پدران ، برادران و خواهران مارا از بین بردند. وی گفت:

" ما نمیگذاریم که همچو اعمال خانواده های بشر را از هم بپاشد. در دهمین سالروز حملات یازدهم سپتمردر ایالات متحده، تمنیات خود را به قربانیان و خانواده های آنها و آنهای که آسیب دیده و یا هم دوستان و اقارب خود را از دست داده اند، شریک میسازیم."

بانکی مون افزود، حملات متذکره بر یک کشور نه بلکه حمله بر انسانیت و ارزش های ذاتی صلح و وقاری بود که ملل متحد برای ترویج و دفاع از آن ایجاد گردیده است.

XS
SM
MD
LG