لینک های دسترسی

Breaking News

سربیا به "پیکاسوی کوچک" افغان پناهندگی پیشنهاد کرد


فرهاد نوری (وسط عکس) مشغول امضای نسخه هایی از رسامی هایش در یک نمایشگاه هنر هفته گذشته در بلگراد، پایتخت سربیا است.
فرهاد نوری (وسط عکس) مشغول امضای نسخه هایی از رسامی هایش در یک نمایشگاه هنر هفته گذشته در بلگراد، پایتخت سربیا است.

سربیا به مهاجر ۱۰ ساله افغان و خانواده اش روز چهارشنبه تابعیت آن کشور را پیشنهاد کرد. فرهاد نوری به خاطر استعداد نقاشی اش به "پیکاسوی کوچک" مشهور شده است.

فرهاد نوری و خانواده اش هشت ماه را در کمپ پناهندگان به سر بردند و دراین مدت زمان تلاش داشتند تا به سوییس برسند.

الگزندر ووسیک، رئیس جمهور سربیا این پیشنهاد را به فرهاد نوری پیشکش کرد که شامل شغل برای پدرش می باشد. او این پیشنهاد را هنگامی به کودک هنرمند افغان مطرح کرد که با پنج عضو خانواده او در دفتر کارش ملاقات کرد.

رسامی ها و عکس های نوری هفته گذشته در آنچه رویداد خیریه و جمع آوری پول برای یک پسر سربیایی نیازمند به جراحی غده سرطانی خوانده شده بود، به نمایش گذاشت.

نوری و خانواده اش افغانستان را دو سال قبل ترک کردند. فرهاد نوری به محض مواصلت به سربستان به صنوف هنری رفت که توسط گروه های امداد سازمان دهی شده بود، و به زودی استعدادش او را در سطح محل به شهرت رساند.

رئیس جمهور ووسیک گفت "من می دانم که برای چه مدتی شما سفر کرده اید و این که شما می خواهید به سوییس بروید اما اگر شما تصمیم باقی ماندن دارید، ما اکنون به شما تابعیت خواهیم داد."

این خانواده افغان در جمع ۵۰۰۰ مهاجری استند که بعد از فرار از جنگ و فقر در کشورشان در سربیا گیرمانده اند. آنها نتوانسته اند به طرف غرب اروپا حرکت کنند زیرا آن کشورها تلاش کرده اند تا مانع ورود سیل مهاجرین شوند.

XS
SM
MD
LG