لینک های دسترسی

Breaking News

هفت مسافر ربوده‌شده در میدان وردک رها شدند


شاهراه کابل - بامیان از مسیر وردک در این اواخر شاهد چندین مورد آدم‌ربایی بوده است
شاهراه کابل - بامیان از مسیر وردک در این اواخر شاهد چندین مورد آدم‌ربایی بوده است

مسؤولان محلی در ولایت میدان وردک می‌گویند، از جملۀ ده مسافری که دیروز از مسیر شاهراه نمبر دو در ولسوالی جلریز این ولایت ربوده شده بودند، هفت تن آنان رها شدند؛ اما شورای ولایتی می‌گوید که تا کنون این مسافرین رها نشده اند.

مخالفین مسلح دولت حوالی ساعت ده روز گذشته ده مسافر را که از کابل به طرف ولسوالی بهسود این ولایت در حرکت بودند، در ساحه ماما نورخیل ولسوالی جلریز از موتر پایین کرده و با خود بردند.

اما مقامات محلی میدان وردک می‌گویند که از جملۀ این مسافرین، هفت تن آنان با میانجی‌گری متنفذین از قید طالبان رها شدند.

عبدالرحمان منگل سخنگوی والی میدان وردک در این باره به صدای امریکا می‌گوید "هفت نفر آنان رها شده و تلاش‌ها جریان دارد تا سه نفر دیگر آنان نیز از قید رها شوند".

آقای منگل می‌گوید که ربوده شدگان افراد ملکی و باشندگان ولسوالی بهسود و دای‌میرداد ولایت میدان وردک بودند.

تا کنون انگیزه این آدم‌ربایی مشخص نیست؛ اما مسئوولان محلی می‌گویند، طالبان قبلاً ادعا کرده اند که افراد مشکوک را آنان ربوده اند.

اما حسین‌علی بلیغ عضو شورای ولایتی میدان وردک می‌گوید که روز گذشته هشت باشنده ولسوالی دای‌میرداد و بهسود میدان وردک که از کابل به سوی ولسوالی‌های شان در حرکت بودند، ربوده شده اند.

آقای بلیغ در مورد رهایی این افراد به صدای امریکا می‌گوید "هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست و آنان رها نشده است".

آقای بلیغ می‌افزاید که روز گذشته شماری زیادی از مسافرین و رانندگان در ساحه ولسوالی جلریز از سوی طالبان توقف داده شده بود و شماری از آنان از سویی طالبان شکنجه شده اند و شیشه موترهای‌شان را نیز شکسته اند.

شاهراه نمبر دو بامیان- کابل از مسیر ولایت میدان وردک ناامن‌ است که در این اواخر شاهد چندین مورد آدم‌ربایی از سوی مخالفین مسلح بوده است.

بر بنیاد اظهارات اعضای شورای ولایتی میدان وردک پنج مسافر روز جمعه هفته گذشته نیز در این مسیراز سوی مخالفین مسلح ربوده شده بودند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG