لینک های دسترسی

Breaking News

'مهاجم نفوذی طالبان' هفت نظامی افغان را در غزنی کشت - مقام‌ها


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی در ولایت غزنی می‌گوید که در اثر گلوله‌باری یک مهاجم نفوذی طالبان در این ولایت، هفت نیروی اردوی ملی کشته و یک تن دیگر زخمی شده است.

این حادثه دیشب در یکی از پوسته‌های اردوی ملی در ساحۀ "توحیدآباد" از مربوطات مرکز ولایت غزنی رخ داده است.

علی‌ شکاری، سخنگوی لوای سوم اردوی ملی در غزنی روز سه‌شنبه پنجم جنوری (۱۶ جدی) به صدای امریکا گفت که در این رویداد، دو سرباز کشته و پنج تن دیگر زخمی شده اند و فرد مهاجم، نفوذی طالبان بود که پس از گلوله‌باری بر هم‌قطاران‌اش از محل فرار کرده و به آن گروه پیوسته است.

اما یک مقام امنیتی در ولایت غزنی که نخواست نامش در گزارش نوشته شود، به صدای امریکا گفت که در نتیجۀ گلوله‌باری، هفت منسوب اردوی ملی کشته شدند و یک تن دیگر زخمی شده است.

این منبع افزود که پوستۀ این نیروها برای چندین ساعت درکنترول طالبان بود و جنگجویان آن گروه بسیاری از تجهیزات نظامی آن را با خود برده اند.

آقای شکاری افزود که در حال حاضر نیروهای تازه‌ نفس در این پوسته جابجا شده و بررسی‌ها دربارۀ چگونگی این حادثه آغاز شده است.

طالبان دست داشتن در این حمله را تایید کرده اند.

این در حالی است که دیروز مقام‌های امنیتی ولایت قندهار گفتند که در یک رویداد مشابه در ولسوالی ارغنداب این ولایت، هشت سرباز پولیس کشته و مهاجم نفوذی طالبان در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.

XS
SM
MD
LG