لینک های دسترسی

Breaking News

آمر امنیت سمنگان با شش پولیس در حملۀ طالبان کشته شد


مقام‌های امنیتی سمنگان، از کشته‌شدن خوانی طاهری، آمر امنیت این ولایت، با شش سرباز دیگر در حملۀ گروهی جنگجویان طالبان خبر می‌دهند.

منیر رحیمی سخنگوی پولیس سمنگان به رادیو آشنا - صدای امریکا می‌گوید که در این نبردها چندین تن از جنگجویان طالبان نیز کشته شده اند.

او می‌گوید: "شب گذشته مخالفان مسلح دولت حمله تهاجمی شان را بالای روستای زیرکی ولسوالی دره صوف بالا ولایت سمنگان آغاز کرده بودند و با مقاومت شدید نیروهای امنیتی قرار گرفتند که در این نبرد ها ۳۰ نفر از مخالفان مسلح دولت کشته شده و متاسفانه آمرامنیت ما به شمول شش نفر شهید شده است".

به گفتۀ پولیس سمنگان، خوانی طاهری، آمر امنیت این ولایت، برای هماهنگی نیروها و مدیریت جنگ با طالبان به این ولسوالی رفته بود.

خوانی طاهری، آمر امنیت فرماندهی پولیس سمنگان،باشندۀ اصلی ولایت پروان و ۴۴ ساله بود که و از دو سال بدین سو به این سمت گماشته شده بود.

در همین حال مقام‌های محلی ولایت سمنگان از اعزام نیروهای بیشتر به ولسوالی دره صوف ‌بالای این ولایت خبر می‌دهند.

صدیق عزیزی سخنگوی والی سمنگان به رادیو آشنا – صدای امریکا می‌گوید: "ما برای کنترول وضعیت امنیتی نیروهای بیشتر فرستادیم و ولسوالی ساحه ناامن است و برای فعلا وضعیت در کنترول پولیس است".

ذبیح‌الله مجاهد، یک سخنگوی طالبان ادعا کرده است که در حملۀ دیشب این گروه، به شمول آمر امنیت پولیس سمنگان و معاون وی، ۳۰ نیروی امنیتی افغان را کشته اند.

این ادعا توسط مقام‌های افغان تأیید نشده است.

XS
SM
MD
LG