لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها: هفت غیرنظامی در حمله هوایی در پکتیا کشته شدند


الله‌میر بهرام زوی، عضو شورای ولایتی پکتیا می‌گوید که حمله هوایی بر یک موتر حامل غیرنظامیان در ولسوالی اریوب زازی این ولایت، منجر به کشته شدن حداقل هفت عضو یک خانواده شده است.

آقای بهرام زوی، روز سه شنبه ۱۲نوامبر (۲۱ عقرب) به صدای امریکا گفت که این حمله حوالی ساعت شش شام دیروز بر یک موتر نوع سراچه در منطقه علیسنگی ولسوالی اریوب زازی صورت گرفته است.

او افزود که در میان کشته شده‌ها سه زن، دو کودک و دو مرد شامل اند که کودکان کشته شده پنج و شش سال عمر داشتند.

سردار ولی تبسم، سخنگوی قومندانی امنیه پولیس به صدای امریکا تایید کرد که حمله هوایی از سوی نیروهای خارجی صورت گرفته و تلفات هم داشته است؛ اما جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

محمد انور صدیقی، بزرگ قومی ولسوالی اریوب زازی و شاهد عینی به صدای امریکا گفت که داکتر عبدالمجید در مراسم جنازه الله نور مشهور به "شوتی" که قومندان طالبان بود، اشتراک کرده بود و زمانی که از آنجا برمی‌گشت، در مسیر راه، هدف حمله قرار گرفت.

آقای صدیقی گفت که داکتر عبدالمجید با این قومندان طالبان، خویشاوندی داشت و به همین دلیل با اعضای خانواده‌ش در مراسم جنازه وی اشتراک کرده بود.

عبدالله حسرت، سخنگوی والی پکتیا روز دوشنبه ۱۱نوامبر (۲۰ عقرب) گفته بود که سه سر گروه و یک قومندان طالبان به نام الله نور مشهور به "شوتی" در یک حمله هوایی کشته شدند.

XS
SM
MD
LG