لینک های دسترسی

Breaking News

هفت فرد ملکی درغزنی کشته شدند


رئیس صحت عامه غزنی میگوید که شش جسد و دو زخمی از محل رویداد به شفاخانه ولایتی غزنی انتقال شده اند.
رئیس صحت عامه غزنی میگوید که شش جسد و دو زخمی از محل رویداد به شفاخانه ولایتی غزنی انتقال شده اند.

مقام‌های محلی در ولایت غزنی می‌گویند که اصابت یک مرمی در مربوطات شهرغزنی منجر به کشته شدن هفت فرد ملکی و مجروح شدن سه تن دیگر شده است.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی گفت که صبح امروز جمعه، در نتیجۀ اصابت مرمی "۸۲" از سوی مخالفین مسلح دولت، هفت فرد ملکی شامل شش کودک و یک زن کشته و سه کودک دیگر مجروح شدند.

آقای نوری افزود" این عملیات صبح امروز شروع شد که تا هنوز ۱۵مخالف مسلح کشته وده‌ها تن دیگرشان زخمی شده اند که از اثر اصابت یک مرمی ۸۲، که از طرف مخالفین بوده شش طفل ویک زن کشته شده و سه طفل دیگر زخمی شده اند".

به گفته مقام‌های محلی، نیروهای امنیتی افغان عملیاتی را برای سرکوب مخالفان مسلح دولت در مربوطات شهرغزنی راه اندازی کرده اند.

در همین حال ظاهرشاه نیکمل، رئیس صحت عامه ولایت غزنی گفت " تا هنوز شش جسد به شمول پنج طفل ویک زن و دو زخمی در شفاخانه ولایتی غزنی ازساحه قره باغی انتقال شده اند".

در همین حال، شورای ولایتی و باشندگان محل ادعا می‌کنند که این رویداد راثر حملات هوایی نیروهای افغان رخ داده است.

آنان می‌گویند حملات هوایی نیروهای افغان در منطقۀ قره باغی از مربوطات شهر غزنی، منجر به کشته شدن هشت فرد ملکی و مجروح شدن سه تن به شمول زنان و کودکان شده است

حسن‌رضا یوسفی، عضو شورای ولایتی غزنی گفت"این حمله و این حادثه ازجانب نیروهای امنیتی و طیاره قوای هوایی افغان صورت گرفته که جان مردم بی‌گناه و ملکی را قربانی گرفتند".

غلام عباس فیاض، یکی از باشندگان ساحۀ قره باغی شهر غزنی، به رادیو آشنا _صدای امریکا گفت" عملیات درساحات قره باغی، نوغی ومنگور مرکز شهرغزنی جریان داشت که صبح امروز طیاره های اردو با راکت وبمب یک تعداد اطفال که در پیش یک مسجد بازی می کرد زد که تقریبأ در حدود هشت نفر شهید شده و سه نفر زخمی داریم".

تا اکنون مخالفین مسلح دولت در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG