لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات ولایتی: ۱۷سرباز افغان در ولایت فراه کشته شدند


قومندان امنیه فراه، کشته شدن شش تن را تائید کرده است.
قومندان امنیه فراه، کشته شدن شش تن را تائید کرده است.

مقام‌های محلی در ولایت فراه می‌گویند که شب گذشته شماری از سربازان افغان با جنگجویان طالب ولسوالی بالابلوک این ولایت درگیری شدند.

عبدالصمد صالحی، منشی شورای ولایتی فراه گفت که نیروهای افغان و گروه طالبان در منطقه "تودنک" ولسوالی بالابلوک درگیر شدند که در نتیجۀ آن ۱۷ تن از نیروهای افغان شامل ۱۰ کماندوی اردوی ملی و ۷ سرباز پولیس ملی کشته شدند.

آقای صالحی افزود که سلاح‌های شماری از آنان به دست طالبان افتاده است.

یک سرباز قطعه کماندو در ولایت فراه، به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که این درگیری عصر روز جمعه بین سربازان کندک چهارم و هفتم کماندوی اردوی ملی و گروه طالبان در ولسوالی بالابلوک این ولایت آغاز شد و به دو طرف تلفات سنگینی وارد شده است..

مقام‌های اردوی ملی در غرب افغانستان در این مورد صحبت نمی‌کنند.

اما فضل احمد شیرزاد، قوماندان امنیه ولایت فراه، کشته شدن شش تن از نیروهای افغان و زخمی شدن سه تن را تائید کردو گفت که این عملیات از سوی نیروهای امنیتی افغان به گونۀ مشترک، از چهار روز به این سو برای پاکسازی مربوطات ولسوالی بالابلوک از وجود گروه طالبان راه‌اندازی شده است.

آقای شیرزاد افزود که در جریان این عملیات در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه، بیش از ۳۰ مخالف مسلح دولت کشته و ده‌ها تن آنان مجروح شده اند.

گروه طالبان با نشر خبرنامه‌ای ادعا کرده اند که ۵۳ تن از کماندوهای اردوی ملی در جریان این درگیری کشته و زخمی شده و مقداری از اسلحه و مهمات آنان به دست این گروه افتاده است.

این در حالیست که روز جمعه نیز کاروان موترهای والی فراه که به سوی ولسوالی بالابلوک در حرکت بود، با کمین مخالفان مسلح دولت مواجه شد و در نتیجۀ آن موتر زرهی مربوط به یکی از محافظان والی فراه تخریب و سه محافظ وی مجروح گردید.

XS
SM
MD
LG