لینک های دسترسی

Breaking News

پافشاری هواداران جنبش به خواست‌های شان


اعتراضات هواداران جنبش در شمال افغانستان وارد هفتمین روز شد و ولایات فاریاب و تخار امروز دوشنبه (۱۸ سرطان) شاهد تظاهرات بود.

معترضان بار دیگر بر رهایی نظام‌الدین قیصاری و برگشت جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری از ترکیه به افغانستان، تاکید کردند.

هواداران حزب جنبش در ولایت تخار پل عمومی شهر تالقان - بدخشان را به روی ترافیک بستند.

عبدالسلام از هواداران حزب جنبش اسلامی در تخار گفت: "اگر حکومت به خواست ما توجه نکند و با آمدن جنرال دوستم هم کدام نیرنگی در کار بگیرد، باز ما حکومت را هم سرنگون می‌سازیم".

تظاهرات کنندگان در تخار تاکید کردند درصورتیکه خواست‌های شان درنظر گرفته نشود؛ والی و فرمانده پولیس این ولایت را به گروگان خواهند گرفت.

مقام‌های حزب جنبش اسلامی با اشاره به سکوت حکومت در مقابل خواست‌های معترضان می‌گویند که برای روزهای آینده تظاهرات شان را در چندین ولایت دیگر شمال از سر خواهند گرفت.

عنایت‌الله بابر فرهمند، رئیس دفتر جنرال دوستم، به صدای امریکا گفت: "امروز اعتراضات در تخار و فاریاب بود و فردا این اعتراضات به صورت گسترده‌تر در ولایت‌های فاریاب، جوزجان و سرپل و بلخ بغلان و بدخشان ادامه پیدا خواهد کرد، تا هنوز حکومت واکنش نشان نداده امروز رئیس جمهور غنی کنفرانس مطبوعاتی دارد و شاید پاسخی درباره خواست‌های اعتراض کنندگان داشته باشد، اما تا هنوز واکنش رسمی نشان نداده است".

به باور مقام‌های حزب جنبش اسلامی بازداشت آقای قیصاری، ارتباط مستقیم با جنجال‌های جنرال دوستم با ارگ ریاست جمهوری دارد و تعرض بر منزل قیصاری تعرض به حریم جنرال دوستم است.

XS
SM
MD
LG