لینک های دسترسی

Breaking News

احتمال کشته شدن پسر ملا فضل الله در حملۀ هوایی امریکا


در این حمله، به گفتۀ مقام‌های پاکستان، طراح حملات انتحاری تحریک طالبان پاکستانی نیز کشته شده است
در این حمله، به گفتۀ مقام‌های پاکستان، طراح حملات انتحاری تحریک طالبان پاکستانی نیز کشته شده است

حملۀ طیارۀ بی سرنشین امریکایی بر یکی از پناهگاه‌های طالبان پاکستانی منجر به کشته شدن ۲۱ تندرو از جمله پسر ملا فضل الله رهبر طالبان پاکستانی شده است.

خبرگزاری اسوشیتدپرس از قول مقام‌های استخباراتی پاکستان و یک فرمانده محلی طالبان گزارش داده است که حملۀ روز چهار شنبه بر مرکزی در مربوطات ولایت کنر در افغانستان صورت گرفته است که ملا فضل الله رهبر تحریک طالبان پاکستان در آن رفت و آمد دارد، اما مقام‌ها گفته اند که ملا فضل الله در هنگام حمله در این مرکز حضور نداشته است.

وزارت دفاع ملی افغانستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در یک حملۀ هوایی در ولسوالی شلتن ولایت کنر صورت رفته است و در آن کم از کم ۱۵ تندرو مخالف دولت افغانستان کشته شده است.

در اعلامیۀ وزارت دفاع افغانستان هویت کشته شدگان این حمله مشخص نشده است و نه هم واضح شده است که آیا این حمله را قوای هوایی افغانستان انجام داده است یا هم قوای خارجی مستقر در آن کشور.

منابع پاکستانی همچنان گفته اند که قاری یاسین، مربی حملات انتحاری تحریک طالبان پاکستانی، نیز در نتیجۀ این حملۀ هوایی کشته شده است.

یک سخنگوی ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتودر افغانستان، در صحبت با صدای امریکا از انجام این حمله اظهار بی‌خبری کرد. نظامیان امریکایی نیز تا کنون در مورد این حمله ابراز نظری نکرده و نیز خبر کشته شدن پسر رهبر طالبان پاکستانی را تایید یا رد نکرده اند.

XS
SM
MD
LG