لینک های دسترسی

Breaking News

شهباز شریف جانشین نواز شریف می شود


شهباژ شریف ۶۵ ساله برادر کوچک نواز شریف، صدراعظم پیشین پاکستان، است که در حال حاضر به حیث وزیر ارشد ایالت پنجاب کار می کند
شهباژ شریف ۶۵ ساله برادر کوچک نواز شریف، صدراعظم پیشین پاکستان، است که در حال حاضر به حیث وزیر ارشد ایالت پنجاب کار می کند

حزب مسلم لیک پاکستان پلان دارد تا شهباز شریف، برادر کوچک نواز شریف، را به حیث جانشین صدراعظم پیشین آن کشور، انتخاب کند.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت ستره محکمۀ پاکستان آقای نواز شریف را سلب صلاحیت کرد و به تعقیب آن آقای شریف از کرسی صدارت کنار رفت.

اما قبل از اینکه شهباز شریف ۶۵ ساله که در حال حاضر وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان است، به حیث صدراعظم انتخاب شود، باید در انتخابات ۲۰۱۸ آن کشور رقابت کند.

استعفای نواز شریف موجب آشفتگی سیاسی در پاکستان شده و ثبات نسبی که در چند سال گذشته در این کشور تامین شده بود، مختل گردیده است.

آقای شریف پس از آن از مقام صدارت کناری گیری کرد که ستره محکمۀ پاکستان وی را به دلیل دارایی‌ در خارج از پاکستان و پنهان نگهداشتن آن، سلب صلاحیت کرد و از او خواست تا به صورت فوری از سمت‌اش کنار برود.

علاوه بر آن، ستره محکمه پاکستان روز جمعه با اتفاق آرای پنج قاضی از اداره مبارزه با فساد اداری پاکستان خواست تا اتهامات وارد شده مبنی بر فساد را به مریم شریف دختر نوازشریف، و شوهر وی و اسحاق دار، وزیر مالیۀ پاکستان بررسی کند.

نواز شریف همواره اتهامات وارده را رد کرده و اعضای حزب حاکم مسلم لیک به شکل ضمنی ادعا کرده اند که نظامیان پاکستان به گونۀ در کنار زدن آقای شریف، دخیل بوده اند.

خواجه سعد رفیق، وزیر ریل پاکستان، به خبر نگاران گفته است که "ما به خوبی می دانیم که جرم نواز شریف و حزب مسلم لیک چیست. ما چی می خواهیم؟ ما خواهان برتری غیر نظامیان در پاکستان می باشیم."

نظامیان پاکستانی تا حال در مورد کنارگیری آقای شریف تبصره نکرده اند، اما آنان اتهامات مبنی بر اینکه نظامیان بر ستره محکمه فشار وارد کرده اند تا آقای شریف را سلب صلاحیت کند، رد کرده اند.

نیاز به رهبری کوتاه مدت

حزب حاکم مسلم لیک روز شنبه در مورد انتخاب صدراعظم جدید در پاکستان بحث کرد. اما به گزارش روزنامۀ دان چاپ پاکستان، رهبر جدید تا زمانی تعیین خواهد شد که شهباز شریف، برادر کوچک نواز شریف، در انتخابات ۲۰۱۸ شرکت کند و به پارلمان آن کشور راه یابد.

آصف خواجه، وزیر دفاع پاکستان، احسان اقبال، وزیر پلان آن کشور و شاهد عباسی، وزیر پطرولیم، از جمله متحدین آقای نواز شریف است که ممکن به صورت موقت به حیث صدراعظم پاکستان انتخاب شوند.

XS
SM
MD
LG