لینک های دسترسی

Breaking News

شهره: برای هنرمند شدن تنها آرزو و استعداد کافی نیست، باید تلاش هم کرد


شهره وکیلی
شهره وکیلی

شهره وکیلی، بانوی پناهجوی افغان مقیم تاجیکستان، که رو به هنر آوازخوانی آورده است، می خواهد با هنر خود، آواز مردم، به خصوص زنان افغانستان شده و پیام رسان آنان به گوش جهانیان باشد.

شهره از نه سال به این سو در تاجیکستان زندگی می‌کند و توانسته به حیث یک آواز خوان افغان، در میان جامعهٔ تاجیکستان نیز برای خود شنوندگانی پیدا کند.

زاده شدن در یک خانوادهٔ هنرپرور سبب شد تا این بانوی افغان به هنر موسیقی تشویق شود. شهره گفت: "اولین جایی که شروع کردم، بالای صندلی بود. تا آنجاییکه به یاد دارم، زمستان بود و همه در گرد صندلی می‌نشستیم و بعد زمزمه می‌کردم."

شهره می‌گوید که برای آوازخوان شدن تنها آرزوهای کودکی و استعداد کافی نیست، بلکه باید در این راه تلاش و کار نیز کرد. این بانوی جوان افغان در کنار آواز خوانی، در یکی از مراکز آموزشی شهر وحدت تاجیکستان در بخش پذیرش کار می‌کند، تا از درآمد آن برای پیشبرد زندگی هنری خود استفاده کند.

هرچند شهره دور از کشورش زندگی می‌کند، به گفتهٔ خودش همیشه هوای افغانستان را در سر دارد. ‌ تحولات اخیر در افغانستان و محدودیت‌های روز افزون بر دختران و زنان هم وطن اش او را سخت متاثر کرده است.

او گفت: "ما امیدوار هستیم که این حالت تا اخیر به این شکل ادامه پیدا نخواهد کرد، و تغییر خواهد کرد. بلاخره حق همیشه پیروز است، و این یک گپ معلومدار است که زنان و دختران افغانستان حق هستند، اما در حال حاضر برای آنها حقوق اساسی شان داده نشده است."

شهره علاقمندان خود را در میان تاجیک‌ها نیز دارد و در محافل و برنامه‌های آنان همیشه دعوت می‌شود. او می گوید که زندگی در تاجیکستان فرصت پیشرفت را برای او در هنر آوازخوانی فراهم کرده است.

این آواز خوان افغان می‌گوید که با تازه‌ترین آهنگ اش به نام سیاه و سفید تلاش کرده تا درد کشورش را بازتاب دهد.

XS
SM
MD
LG