لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری در کانادا سه کشته برجا گذاشت


پولیس کانادا (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌
پولیس کانادا (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌

پولیس کانادا روز دوشنبه ۲۵ جولای (سوم اسد) گفت که در اثر یک سلسله گلوله باری در ولایت برتیش کولمبیا سه نفر به شمول مهاجم مسلح مظنون کشته شدند.

پولیس گفته است که این گلوله باری صبح دوشنبه به وقت محل در شهرک لنگلی واقع در منطقهٔ‌ ونکوور رخ داد. به گفتهٔ‌ پولیس، در این گلوله باری دو نفر در محل رویداد جان باختند و دو نفر دیگر به شمول یک زن و یک مرد زخمی شدند و وضعیت صحی زن، وخیم گزارش شده است.

پولیس گفته است اعتقاد بر این است که مهاجم مظنون به تنهایی این گلوله باری را انجام داده است. پولیس گفته است زمانیکه محل مهاجم را پیدا کرد، مهاجم مظنون زخمی بود و در اثر فیر پولیس وی نیز کشته شد.

به گفتهٔ پولیس، گلوله باری صبح دوشنبه دست کم در پنج منطقه در شهرک لنگلی رخ داد. مقام های امنیتی از مردم منطقه خواستند تا خود را از چندین ساحه دور نگهدارند.

تا حال هویت مهاجم مظنون و قربانیان این گلوله باری مشخص نشده است، اما پولیس گفته است که مهاجم مظنون یک مرد سفید پوست است.

گلوله باری دسته جمعی در کانادا نسبت به ایالات متحده به مراتب کمتر است، زیرا قوانین کانادا در مورد حمل و ملکیت اسلحه نسبت به امریکا سختگیرانه‌تر است.

یکی از بدترین گلوله باری دسته جمعی کانادا در سال ۲۰۲۰ زمانی رخ داد که یک مرد مسلح با یک موتر جعلی پولیس مجموعاََ ۲۲ نفر را کشت. از این جمله، ۱۳ نفر به ضرب مرمی کشته شدند.

مقامات در کانادا به تاریخ ۲۸ جون (هفتم سرطان) نیز گفتند که در جریان گلوله‌باری در بیرون یک بانک در شهر سانیج در بریتش کولمبیا، دو سارق مظنون کشته و شش افسر پولیس زخمی شدند.

XS
SM
MD
LG