لینک های دسترسی

Breaking News

شمار نیروهای امنیتی افغان زیاد کاهش نیافته - سیگار


ایالات متحده به تجهیز و تمویل فوای مسلح ۳۳۴ هزار نفری متعهد است.
ایالات متحده به تجهیز و تمویل فوای مسلح ۳۳۴ هزار نفری متعهد است.

مفتش ویژۀ ایالات متحده امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گفته است که شمار نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، زیاد کاهش نیافته است.

ماه گذشته سیگار از کاهش ۱۱ در صدی در شمار نیروهای امنیتی و دفاعی افغان خبر داده بود.

حالا اما سیگار می گوید که نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان، شمار نیرو های دفاعی و امنیتی افغان را به گونۀ درست گزارش نداده بودند.

سیگار ماه گذشته گزارش داده بود که شمار مجموعی نیرو های امنیتی و دفاعی افغان تا به ۲۹۶ هزار نفر کاهش یافته است اما حالا گفته است که رقم دقیق این نظامیان ۳۱۳ هزار نفر است.

ایالات متحده و ماموریت ناتو در افغانستان به تشکیل، تجهیز و تمویل قوای مسلح ۳۳۴ هزار نفری برای افغانستان متعهد اند.

سیگار همچنان گزارش داده است که طالبان بر بیش از ۱۴ درصد قلمرو افغانستان مسلط اند.

به گزارش این نهاد "حکومت افغانستان از جمع ۴۰۷ ولسوالی، کنترول ۲۲۹ ولسوالی (۵۶.۳ درصد قلمرو) را در دست دارد، حالانکه طالبان بر ۵۹ ولسوالی (۱۴.۵ درصد قلمرو) تسلط داشته و دو طرف، حکومت و طالبان، برای مسلط شدن بر ۱۱۹ ولسوالی دیگر (۲۹.۲ درصد قلمرو) درگیر اند".

اما محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع ملی، افغانستان به صدای امریکا گفت که جز ۱۱ ولسوالی افغانستان که از سه سال گذشته "در تهدیدات دشمن است" بقیه ولسوالی ها و شهرهای ۳۴ ولایت افغانستان در کنترول قوای حکومتی است.

آقای رادمنش این ۱۱ ولسوالی را مشخص نساخت، اما بیشتر ولسوالی‌هایی که در آن طالبان نفوذ و فعالیت دارند، در ولایت های شرقی، جنوب شرقی و جنوبی افغانستان موقعیت دارد.

XS
SM
MD
LG