لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات سنگین غیرنظامیان و طالبان در ننگرهار و لغمان


عکس:آرشیف
عکس:آرشیف

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که در اثر اصابت هاوان بر یک منزل مسکونی در این ولایت شش غیرنظامی به شمول زنان و کودکان کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

این رویداد ناوقت روز یکشنبه ششم سپتمبر (۱۶ سنبله) در ولسوالی شیرزاد این ولایت به وقوع پیوست و تمامی قربانیان آن اعضای یک خانواده اند.

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که طالبان این هاوان را به هدف آماج قرار دادن نیروهای امنیتی افغان شلیک کرده بودند که از غیرنظامیان قربانی گرفت.

تلفات طالبان در لغمان

مقام‌های محلی ولایت لغمان می‌گویند که در نتیجۀ حملات هوایی قوای افغان در ولسوالی علیشنگ این ولایت، ۲۰ جنگجوی گروه طالبان کشته و هشت تن دیگر آنان زخمی شده اند.

اسدالله دولتزی، سخنگوی والی لغمان روز دوشنبه هفتم سپتبر (۱۷ سنبله) به صدای امریکا گفت که بسیاری این جنگجویان طالبان با تسلیحات پیشرفته مجهز بوده اند.

آقای دولتزی افزود که این جنگجویان طالبان زمانی مورد بمباران قرار گرفتند که قصد حمله بر یک پوسته نیروهای امنیتی را داشتند.

مقام‌های محلی این ولایت گفته اند که در این ولسوالی درگیری میان جنگجویان طالبان و پولیس محلی نیز صورت گرفته که در اثر آن، یک سرباز پولیس محلی کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG