لینک های دسترسی

Breaking News

شش کماندوی افغان در فاریاب کشته شد


سخنگوی نیروهای کماندوی اردوی ملی افغانستان، از کشته شدن شش تن این نیروها و زخمی‌شدن یک تن دیگر در ولایت فاریاب خبر داد.

جاوید سلیم، سخنگوی نیروهای کماندو به صدای امریکا گفت که این نیروها شب گذشته در یک عملیات ویژه در ولسوالی خواجه‌ سبزپوش ولایت فاریاب، با کمین مخالفین مسلح دولت برخوردند.

او افزود: "شب گذشته ما در ولایت فاریاب چند عملیات داشتیم، در غورماچ، در درزآب، در کوهستان فاریاب، در روستای سرحوض همزمان عملیات داشتیم، در مسیر شاهراه نمبریک (فاریاب – جوزجان) متاسفانه یک حادثه شد در شاهراه نمبریک در اثر درگیری با دشمن شش نفر شهید و یک نفر ما زخمی شد".

به گفتۀ وی، این رویداد در ساحه کوتل گورزاد ولسوالی خواجه‌ سبزپوش به وقوع پیوسته است.

از سویی هم، اعضای شورای ولایتی فاریاب از افزایش تهدیدهای طالبان در بخش‌هایی این ولایت نگرانی کرده اند.

محمدطاهر رحمانی، عضو شورای ولایتی فاریاب به صدای امریکا گفت: "اندک غفلت کنیم شهر میمنه در (آتش) می‌گیرد. همراه مسؤولین محلی لحظه به لحظه در تماس استیم که به ما اطمینان می‌دهد که مشکلی نیست، تامین امنیت است و طالبان حرکت کرده نمی‌تواند و طیاره از هوا آنها را حمایت میکند، نگرانی هرلحظه وجود دارد ازطرفی هم افرد نظام الدین قیصاری که از صبح تا حال بخاطر رهایی نظام الدین قیصاری ۱۲ تا ۵ پوسته امنیتی را در ولسوالی قیصار به دست طالبان رها کرده اند".

سخنگوی نیروهای کماندو در فاریاب گفت در این درگیری‌ها شماری از افراد طالبان نیز زخم برداشته اند، اما هنوز گروه طالبان در پیوند به درگیری نیروهای کماندو با افراد آنان به رسانه‌ها جزئیات نداده اند.

XS
SM
MD
LG