لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در دایکندی و هرات؛ هفت نظامی افغان کشته و پنج زخمی


مقام‌های محلی ولایت دایکندی می‌گویند که در نتیجۀ انفجار ماین کنار جاده در این ولایت، پنج منسوب اردوی منطقوی کشته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

ضیا همدرد، والی دایکندی روز چهارشنبه ۱۷ فبروری (۲۹ دلو) به صدای امریکا گفت که این رویداد امروز در منطقۀ "تنگی صوف" از مربوطات ولسوالی کجران این ولایت به وقوع پیوست.

آقای همدرد افزود: "تیم تخنیکی اردوی منطقوی صبح امروز مسیر تنگی‌صوف را از ماین‌های کنار سرک پاک‌سازی می‌کردند که ماین اولی خنثی شده و یک تانک با ماین دومی برخورد می‌کند."

والی دایکندی همچنان گفت که در این انفجار، فرماندۀ تولی اردوی منطقوی این ولایت همراه با یک سرباز دیگر زخمی شدند.

تنگی‌صوف در مربوطات ولسوالی کجران از بخش‌های ناامن ولایت دایکندی است که به گفتۀ مقامات، طالبان در بخش‌های آن حضور دارند.

انفجار ماین در هرات

مقام‌های محلی ولایت هرات می‌گویند که در اثر انفجار ماین در شاهراه هرات – اسلام‌ قلعه، دو منسوب پولیس جان باخته اند.

سید وحید قتالی، والی هرات گفت که در این انفجار، سه نظامی دیگر زخمی شده اند.

آقای قتالی افزود که واسطۀ "هاموی" این نیروها هنگام عبور از این شاهراه در منطقه "لخشک" با ماین کنار جاده برخورد کرده است.

مسوولیت این انفجارها را تا اکنون گروهی به عهده نگرفته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

  • 16x9 Image

    خلیل نورزایی - هرات

    خلیل نورزایی، خبرنگار رادیو آشنا صدای امریکا در ولایت هرات است.

XS
SM
MD
LG