لینک های دسترسی

Breaking News

استخدام ترجمانان افغان به نیروهای امریکایی؛ شش نفر به تقلب متهم شدند


هیات منصفه یک محکمه فدرال در ایالت ویرجینا، شش کارمند پیشین یک شرکت قراردادی دولتی را به تقلب در روند استخدام ترجمانان متهم کرد.

براساس اسناد محمکه که از سوی وزارت عدلیه ایالات متحده نشر شده آمده است که این شش نفر که به حیث استخدام کنندگان ترجمانان در یک شرکت قراردادی دولتی مستقر در ایالت ویرجنیای کار می‌کردند و ترجمانانی را استخدام کرده اند که مهارت زبان دری و پشتو را نداشتند.

یک سارنوال ادارهٔ مبارزه با جرایم وزارت عدلیه گفته است که این افراد با استخدام ترجمانان غیرواجد شرایط با به خطر انداختن زندگی نیروهای امریکایی و عملیات‌های آنان، در پی سرمایه اندوزی بودند.

هزینهٔ این قرارداد دولت ایالات متحده با این شرکت بیش از ۷۰۰ میلیون دالر گفته شده است.

در اسناد محکمه اسامی آنان مژگان انوری، لیلا انوری، رفیع انوری، زرغونه علیزی، عبدل لطیفی و محجوبه روفی ذکر شده است.

در اسناد محکمه آمده است که متهمان در بعضی موارد افراد واجد شرایط را در امتحان شفاهی ناکام می‌کردند.

نیکولاس مک‌کویید، سارنوال ادارهٔ مبارزه با جرایم جنایی وزارت عدلیهٔ ایالات متحده گفته است: "فریب‌کاری و سو استفاده از قراردادهای دولت ایالات متحده که توسط مالیه دهندگان امریکایی پرداخت شده و برای حمایت از نظامیان زن و مرد ما طراحی شده است، قابل تحمل نخواهد بود."

جان ساپکو، سرمفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) گفت: "افتخار می کنم که مفتشان ویژهٔ سیگار و شرکای تحقیقاتی آنان توانستند به انتهای این توطیه برسند. ما همچنان متعهد به حفاظت از سرمایه گذاری کشورمان در بازسازی افغانستان و پیگیری عدالت در هر زمانی که سرمایه گذاری در معرض خطر قرار گیرد، استیم."

قرار است متهمان به تاریخ پنج ماه می در یک محکمهٔ ایالت ویرجینیا حضور یابند.

این افراد از شش تا دو فقره تلقب و فریبکاری متهم اند و در صورت اثبات جرم، هر یک از متهمان برای هر فقره به حداکثر به ۲۰ سال زندان محکوم خواهند شد.

سرمفتش ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار)، خدمات تحقیقات جنایی دفاعی و قوماندانی تحقیقات جنایی اردوی ایالات متحده قضیه آنان را بررسی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG