لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌های اخیر در افغانستان ۶۰ قربانی گرفته است


سیلاب‌های اخیر بیشتر در ولایات شمالی افغانستان سرازیر شده است
سیلاب‌های اخیر بیشتر در ولایات شمالی افغانستان سرازیر شده است

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان اعلام کرد که در نتیجۀ سیلاب‌های اخیر، برعلاوۀ خسارات هنگفت مالی، ۶۰ تن جان باخته اند.

محمدعمر محمدی، رئیس روابط خارجی و سخنگوی این وزارت، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که ۱۳ ولایت، در نتیجۀ سیلاب‌های اخیر، آسیب‌های جانی و مالی را متحمل شده است.

او افزود " در نتیجه سرازیرشدن سیلاب‌ها، ۶۰ نفر شهید، ۵ نفر زخمی، ۶۰۰ رأس مواشی تلف، ۶۶۳ منزل قسماً تخریب، ۳۴۳ منزل کلاً تخریب و ۱۹۶ جریب زمین زراعتی تخریب شده است".

به گفتۀ وی، سمنگان، تخار، کاپیسا، بغلان، بدخشان، بادغیس، غور، پنجشیر، سرپل، غزنی، پروان، بلخ، و هرات از جمله ولایاتی اند که از سیلاب‌های اخیر متضرر شده است.

بر بنیاد معلومات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان، ۴۰ خانواده در ولسوالی‌های بگرام، کوه صافی، شینواری و مرکز ولایت پروان، کمک‌های خوراکی و غیرخوراکی را دریافت کرده اند.

آرد، برنج، کمپل، خیمه، غذایی پخته و لوازم آشپزخانه شامل این کمک‌ها است.

همچنان، آقای محمدی افزود که منازل مسکونی شش خانواده در سرپل به کُلی تخریب شده است که هر خانواده ۱۵هزار پول نقد کمک شده و برای خانواده‌هایی که منازل مسکونی شان قسماً تخریب شده است، هفت‌هزار و ۵۰۰ افغانی توزیع شده است.

به گفتۀ وی، وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، ولایت‌های آسیب‌دیده از سیلاب‌ها را سروی می‌کند و نیازمندان را تحت پوشش کمک‌ها قرار می‌دهد.

XS
SM
MD
LG