لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز تمرینات برای رقابت‌های اسکی در بامیان


ده‌ها ورزشکار دختر و پسر به مناسبت آغاز سال نو میلادی و استقبال از نخستین برف زمستان در بامیان تمرینات اسکی را در دامنه‌ٔ کوه‌های بابا آغاز کردند.

کلپ‌های ورزشی و اسکی‌بازان بامیانی می‌گویند که با وجود چالش‌های فراوان، آنان تصمیم دارند با برگزاری برنامه‌های متفاوت زمستانی، به ویژه رقابت‌های اسکی، برنامه‌های متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته برگزار کنند.

افضل نوری، مسوول یکی کلپ‌های ورزشی اسکی در بامیان به صدای امریکا گفت:" هرچند که ناامنی تاثیر خود را دارد، اما ما تلاش داریم نشان بدهیم که بامیان یک ولایت امن است و توریست‌های خارجی و وطنداران ما می‌توانند این‌جا بیایند."

هر جریان یک ماه اخیر از اثر برف‌باری‌های زمستانی کوه‌های این ولایت سفید پوش شده و آمادهٔ اسکی است، اما گسترش نا امنی‌ها دراین ولایت و شیوع موج دوم کروناویروس حضور ورزشکاران را کم رنگ ساخته است.

شماری از مسوولان کلپ‌های ورزشی می‌گویند که پس از انفجارهای ماه گذشته در بازار بامیان ده‌ها اسکی باز خارجی سفر خود به بامیان را لغو کرده اند.

ریحانه محمدی، یکی از بانوان اسکی باز بامیانی که چهار سال است دراین رشتهٔ ورزشی فعالیت می کند با اشاره به رویدادهای امنیتی اخیر در بامیان گفت:" امسال شیوع کروناویروس و چندین انفجاری که در بازار بامیان رخ داد، باعث شد که رقابت‌های اسکی دیرتر برگزار شود، اما امیدواریم که امسال فدراسیون اسکی برنامه‌های متفاوتی را راه اندازی کنند."

کمبود امکانات و لوازم ورزش اسکی از چالش‌های دیگری است که ورزشکاران افغان در بامیان از شکایت دارند.

آنان می‌گویند با آن‌که کوه‌های این ولایت مکان مناسب برای راه اندازی مسابقات اسکی است، اما نبود لفت، کمبود لوازم اسکی و بی‌توجهی حکومت از مشکلات عمدهٔ آنان است.

آغاز تمرینات اسکی در بامیان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:40 0:00

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG