لینک های دسترسی

Breaking News

۲۴ تن در بدخشان و سرپل افغانستان به سبب سرما، جان باختند


در یک هفتۀ پسین، بیشتر ولایات افغانستان شاهد ریزش برف و باران شدید بوده است.
در یک هفتۀ پسین، بیشتر ولایات افغانستان شاهد ریزش برف و باران شدید بوده است.

مقامات محلی در ولایت‎های بدخشان و سرپل از جان باختن بیست‌چهار تن به اثر برف‎باری‎ و برف‌کوچ در جریان دو روز گذشته در این ولایات، خبر می‎دهند.

مقامات محلی در ولایت بدخشان می‎گویند به اثر برف‎باری‎ها در جریان دو روز گذشته، نوزده تن در این ولایت جان باخته اند.

مقامات محلی ولایت بدخشان می‎افزاید برف‎باری‎های شدید مسیر وصل، دوازه ولسوالی بدخشان را به شهر فیض آباد، مرکز این ولایت مسدود کرده است.

هم‎چنان مقامات محلی در ولایت سرپل می‎گویند پنج تن در این ولایت به اثر سرما جان باخته اند.

عزیز الرحمان ایماق رئیس مبارزه با حوادث ولایت سرپل به صدای امریکا می‎گوید در اثر سرما چهار تن در ولسوالی صیاد و یک تن در ولسوالی بلخاب این ولایت در جریان دو روز گذشته، جان باختند.

آقای ایماق افزوددو زن و سه مرد شامل جان باخته‌گان این رویداد است.

به گفتۀ آقای ایماق، در نتیجۀ برف‌باری دو روزه در ولایت سرپل، ده منزل مسکونی تخریب و بیشتر از صدها رأس مواشی نیز تلف شده است.

مسوؤلان محلی در ولایت سرپل تأکید می‎کنند که در نتیجۀ برف‌کوچ‌های فصلی دریای بلخاب، راه‎های مواصلاتی به مرکز این ولایت در منطقۀ سبزک مسدود شده است. به گفتۀ مقامات محلی، درصورت باز نشدن راه‎ها احتمال تخریب ده‎ها منزل مسکونی دیگر نیز وجود دارد.

درهمین حال عنایت الله حبیبی آمر امنیت پولیس سرپل می‎گوید شماری از مسافرین را که به اثر برف‎باری‎ها در ساحۀ "قوم کوتل" بلخاب، گیر مانده بودند، نجات دادند.

از سوی هم، محمد نور رحمانی رئیس شورای ولایتی سرپل به صدای امریکا می‌گوید در فصل زمستان،وضعیت زندگی برای باشندگان ولسوالی‌های این ولایت دشوار می‌شود. به گفتۀ آقای رحمانی دولت افغانستان و اداره مستقل مبارزه با حوادث طبیعی، باید با امکانات وسیع برای آسیب دیدگان این رویدادهای طبیعی، رسیدگی کند.

این در حالیست که ریاست فواید عامۀ سرپل، برای باشندگان این ولایت، هشدار داده است که تا باز نشدن راه های مواصلاتی میان مرکز و ولسوالی‎ها، ازسفر در این مسیرها خود‌داری کنند.

XS
SM
MD
LG