لینک های دسترسی

Breaking News

برفباری های مرگبار فاریاب ۱۱۱ قربانی گرفت


آرشیف
آرشیف

مقام های ولایت فاریاب در شمال افغانستان میگویند که برفباری های دوامدار در آن ولایت مرگبار بوده که در آن زنان و کودکان نیز شامل اند.

سید انور سادات والی فاریاب در نشست خبری امروز در شهر میمنه گفت "اطلاعات رسیده از ولسوال ها و فرماندهان امنیه ولسوالی های آسیب دیده از برفباری ها، رقم جان باخته گان رویداد طبیعی به ۱۱۱ تن رسیده و ۱۳۶ تن دیگر مجروح گریده که بر اساس گفته های والی فاریاب در میان قربانیان زنان و اطفال نیز شامل است."

در این برفباری ها عمدتاً ولسوالی های پشتون کوت، بلچراغ، گرزیوان، کوهستان و غورماچ آسیب دیده است.

این برفباری های سنگین تنها تلفات جانی را به بار نیاورده بلکه خسارات مالی را نیز در پی داشته است.

آقای سادات می گوید "در جریان برفباری های یک هفته ای در آن ولایت بالغ بر پنج هزار منزل مسکونی تخریب شده و ۴۸ هزار راس مواشی نیز تلف شده و لادرک می باشد."

گفته شده است این رویداد طبیعی در جریان پانزده سال گذشته بی پیشنه بوده است.

مسئولین کمیته حالت اضطرار ادارۀ مبارزه با حوادث طبیعی در فاریاب می گویند بیشترین رقم تلفات در ولسوالی های بلچراغ و کوهستان این ولایت ثبت شده است.

مقام های محلی در فاریاب گفته اند که باتوجه به شدت برفباری ها در آن ولایت هنوز هم راه های مواصلاتی ولسوالی های کوهستان و بلچراغ به روی ترافیک مسدود است.

مقام های محلی فاریاب می گویند که برای شماری از آسیب دیدگان این رویداد کمک های غذایی و غیر غذایی توزیع شده اما به دلیل چالش های امنیتی و مسدود بودن راه های مواصلاتی، نیازمندان در ولسوالی های کوهستان، بلچراغ و گرزیوان آن ولایت تاهنوز به کمک های غذایی و غیر غذایی دست نیافته اند.

در همین حال پیش ازین مقام های محلی ولایت جوزجان از جان باختن هشت تن و تلف شدن بیش از سه هزار راس مواشی در اثر برفباری ها در این ولایت خبر داده بودند.

XS
SM
MD
LG