لینک های دسترسی

Breaking News

لعلی: سرمربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان انتخاب شده است


تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه
تیم ملی فوتبال افغانستان در رقابت های مقدماتی جام جهانی روسیه

تیم ملی فوتبال افغانستان فرصت خوبی را به دست آورده تا بتواند "برای نخستین بار به مسابقات جام ملت های آسیا راه یابد."

علی عسکر لعلی، سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان با ذکر این مطلب می گوید "باتوجه به تیم های گروهی افغانستان، تیم ملی فرصت بیشتری دارد تا در صورت آمادگی درست به جام ملت های آسیایی راه یابد."

آقای لعلی در صحبتی با "لیگ رادیویی" رادیوآشنا صدای امریکا گفت که سرمربی انتخاب شدۀ تیم ملی فوتبال افغانستان "کارکشته و از تجربۀ مربی گری تیم ها برای راهیابی به جام جهانی، رقابت های آسیا و افریقا" دارا بوده و در گذشته مربی تیم ملی عربستان سعودی نیز بوده است.

سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان از گرفتن نام سرمربی جدید تیم ملی خودداری کرد اما گفت که فدراسیون فوتبال افغانستان به زودی "رسماً سرمربی تیم ملی را معرفی خواهد کرد."

پیتر شگرت، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان پیش از سفر تیم ملی به تاجکستان از سمتش کناره گیری کرد و تا حال دلیل کناره گیری آقای شگرت از جانب فدراسیون فوتبال افغانستان مشخص نشده است.

لعلی: فیصل شایسته روز جمعه ۲۷ جنوری به ایران می رود و در ترکیب تیم پیکان بازی خواهد کرد.
لعلی: فیصل شایسته روز جمعه ۲۷ جنوری به ایران می رود و در ترکیب تیم پیکان بازی خواهد کرد.

آقای لعلی گفت که قرار است تیم ملی پیش از رقابت با ویتنام، "اردوگاه تمرینی را با ۳۳ بازیکن در تاجکستان داشته باشند تا مربی تیم ملی با بازیکنان آشنایی کافی پیدا کرده و بازیکنان نیز با فلسفۀ مربی جدید آشنا گردند."

قرار است از جملۀ ۳۳ بازیکن شرکت کننده در کمپ تمرینی ۲۲ بازیکن برتر آن برای رقابت های راهیابی به جام ملت های آسیا انتخاب شود.

به گفتۀ سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان به زودی نام تیم های که قرار است ملی پوشان افغان رقابت های تدارکاتی را انجام دهند، اعلام خواهد شد.

تیم ملی فوتبال در رقابت های راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، رقابت های برگشت خود را در ایران میزبانی می کرد؛ اما، اینبار تاجکستان انتخاب شده که بااحتمال زیاد حضور کمتر تماشاچیان را نیز در پی خواهد داشت.

آقای لعلی با تایید این مطلب می گوید که بازی در ایران عمده ترین امتیازی که به تیم ملی فوتبال افغانستان می داد "حضور بیشمار تماشاچیان در میدان بود. اما در کنار آن یک سلسله محدودیت های هم داشتیم که مانع آمادگی خوب بازیکنان می گردید به همین دلیل اینبار تاجکستان را انتخاب کردیم."

فدراسیون فوتبال افغانستان روز گذشته از پیوستن جبار شرزه، بازیکن ۲۲ سالۀ افغان که در لیگ برتر دنمارک بازی می کند، خبر داد.

آقای لعلی گفت که آنان تلاش دارند با جلب بازیکنان جدید، بستر و پشتوانۀ تیم ملی را برای رقابت های آینده تقویت بخشند.

علی عسکر لعلی گفت "حضور بازیکنان مانند شرزه، فرشاد نور، میلاد سالم و ... می تواند نوید خوبی برای ارتقاع سطح بازی و تیم ملی فوتبال افغانستان باشد."

افغانستان نخستین بازی راهیابی به جام ملت های آسیا را با ویتنام، به تاریخ ۲۸ مارچ در تاجکستان میزبانی می کند که پس از آن به تاریخ ۱۳ جون به مصاف کمبودیا خواهد رفت.

please wait

No media source currently available

0:00 0:33:24 0:00

XS
SM
MD
LG