لینک های دسترسی

Breaking News

ملی پوشان فوتبال افغانستان رقابت برده را باختند


تیم ملی فوتبال افغانستان پیش از رقابت با سنگاپور
تیم ملی فوتبال افغانستان پیش از رقابت با سنگاپور

تیم ملی فوتبال افغانستان در یک رقابت که از هر جانب بر تیم سنگاپور برتری داشت، با نتیجۀ ۰-۱ شکست خورد.

امروز یکبار دیگر قانون نانوشتۀ فوتبال تحقق یافت "اگر از فرصت های گول زدن استفاده نکنی بدون شک که گول می خوری".

این گفته را بار ها شنیده ایم و در بسیاری رقابت ها هم شاهد آن بوده ایم اما امروز به وضاحت مشاهده کردیم که ملی پوشان افغان با از دست دادن فرصت های طلایی، در نهایت نتیجه را به تیم حریف واگذار کرد.

علی عسکر لعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان لحظاتی پیش به صدای امریکا گفت "در عمر خود شاهد اینگونه بازی عالی ملی پوشان تیم افغانستان نبوده است اما به خاطر باخت یک رقابت برده، وضعیت خوب روانی ندارم".

ملی پوشان افغان که اینبار با سیستم ۴-۴-۲ با لباس سفید به میدان رفتند از همان لحظات آغازین رقابت کنترول بازی را در دست گرفتند.

از ضربۀ آزاد فیصل شایسته گرفته تا ضربۀ از راه دور نورالله امیری، مهاجم تیم ملی افغانستان و به خارج از میدان زدن توپ توسط خیبر امانی در آخرین ثانیه های نیمۀ نخست بازی، تیم فوتبال افغانستان برتری کامل در برابر سنگاپور داشت.

نیمۀ دوم و نارسایی حکم وسط

نیمۀ دوم با نتیجۀ ۰-۰ آغاز شد و دیری نگذشت که فیصل شایسته در خط جزای تیم سنگاپور به خاطر ایجاد صد در صد مانع مدافع وسط آن تیم، به زمین خورد اما حکم مالیزیایی وسط میدان، آن را خطا شمار نکرد.

ضربۀ سر شریعتیار از ضربۀ آزاد مهاجم میانۀ چپ تیم افغانستان، دروازه بان سنگاپور را "بی حرکت ماند" اما مدافع سنگاپور توپ را از خط گول به بیرون کشید.

آقای لعلی می گوید "توپ کارنر که به گول انجامید نیز اشتباهاً کارنر گرفته شده بود و نمی دانم چرا حکم وسط توپ را که به خارج رفته بود به نفع سنگاپور کارنر گرفت".

جریان مکمل صحبت با علی عسکر لعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان و فیض بهگمان، عضو بورد فدراسیون فوتبال افغانهای مقیم در ویرجینیا و مربی تیم منتخب افغانهای ویرجینیا را در "لیگ رادیویی" از این لینک شنیده می توانید.

league radioo afghanistan vs singapore
please wait

No media source currently available

0:00 0:40:44 0:00
لینک دانلود

در نهایت تیم ملی فوتبال افغانستان چهارمین بازی خود را در سلسله رقابت های راهیابی به جام جهانی فوتبال با نتیجۀ ۰-۱ باخت و در حال حاضر جایگاه چهارم را در گروه پنج تیمی E دارا می باشد.

منتقدین می گویند که بازیکنان تیم ملی بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند اما عدم موجودیت بازیکنانی چون اسلام امیری، مصطفی آزادزوی در میدان کاملاً محسوس بود.

سنگاپور تا کنون با دو پیروزی، یک باخت و یک تساوی تیم سوم این گروه است. اگر از حقیقت نگذریم، ملی پوشان سنگاپور در تمام ۹۴ دقیقۀ بازی تنها سه بار بر دروازۀ تیم ملی افغانستان خطرساز شدند که یکی آن به گول انجامید.

اویس عزیزی، دروزاه بان تیم ملی فوتبال افغانستان از آغاز رقابت تا دقیقۀ ۷۱ که توپ ضربه سر وارد دروازه شد، شاهد ضربۀ سهمگین و سبکِ نبود.

سوریه در صدر جدول قرار دارد و جاپان با همان یک تساوی که در برابر سنگاپور داشت، تیم دوم این گروه می باشد.

فرصت راهیابی به دور بعدی

فرصت راهیابی تیم ملی فوتبال افغانستان به دور بعدی این رقابت ها دیگر وجود ندارد. اگر ملی پوشان افغان بتوانند در تمامی رقابت های بعدی خود پیروز هم شوند، خیلی دشوار می نماید تا تفاوت گول های خورده به ویژه در برابر سوریه و جاپان را برابر سازند.

کارشناسان عرصۀ فوتبال، اما تاکید می ورزند که فوتبال امروز تیم ملی افغانستان در برابر سنگاپور که جاپان را نگذاشت دروازه اش را بگشاید نشان داد که می توان برای بهتری تیم ملی افغانستان در سال های آینده نهایت امیدوار بود.

آنان تاکید می ورزند که رشد فوتبال در داخل افغانستان و تشویق ورزشکاران ساکن در داخل آن کشور نیز برای حفظ بدیل بازیکنان و تهداب تیم ملی در آیندۀ نزدیک از اهمیت به سزای برخوردار می باشد.

رقابت بعدی افغانستان از دور رفت، با تیم سوریه می باشد که هر دو تیم در همین ماه اکتوبر در کشور عمان به مصاف همدیگر می روند.

XS
SM
MD
LG