لینک های دسترسی

Breaking News

رقابت ملی پوشان فوتبال افغانستان با سنگاپور


لعلی: تمام بازیکنان تیم ملی در آخرین کمپ تمرینی پیش از رقابت با سنگاپور حضور یافتند.
لعلی: تمام بازیکنان تیم ملی در آخرین کمپ تمرینی پیش از رقابت با سنگاپور حضور یافتند.

ملی پوشان فوتبال افغانستان در چهارمین دیدار خود از سلسله رقابت های راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، روز پنجشنبه هشتم اکتوبر به مصاف سنگاپور می روند.

این رقابت از چند لحاظ برای افغانستان حایز اهمیت است. نخست اینکه ملی پوشان افغان در صورت پیروزی یا کم از کم نمایش یک بازی چشمگیر، درد و فشار شکست مدهش در برابر جاپان را از خاطر علاقمندان فوتبال افغانستان خواهند زدود.

علی عسکر لعلی، کمک مربی تیم ملی فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که روحیۀ بازیکنان تیم ملی "عالی" است و انتظار رقابت خوبی را در برابر سنگاپور دارند.

آقای لعلی می گوید که شیوۀ بازی سنگاپور قابل پیش خوانی بوده و هیات رهبری تیم ملی از پیش تصامیم و برنامه های لازمی را برای توقف خط حملۀ سنگاپور و پیروزی علیه آن تیم طرح ریزی کرده است.

مصطفی آزادزوی که به خاطر مصدومیت ناحیۀ عینک زانویش نتوانست در رقابت با جاپان حضور یابد، به گفتۀ آقای لعلی در کمپ تمرینی شرکت کرده و با احتمال زیاد در رقابت علیه سنگاپور به میدان خواهد رفت.

چهار دروازه بان تیم ملی همراه با مربی دروازه بانان فوتبال افغانستان
چهار دروازه بان تیم ملی همراه با مربی دروازه بانان فوتبال افغانستان

افغانستان در سه رقابت اخیر خود تا کنون یک پیروزی و دو باخت دارد که تیم های سوریه و جاپان هر یک شش بار دروازۀ تیم ملی فوتبال افغانستان را گشوده اند.

کارشناسان عرصۀ فوتبال می گویند که با توجه به سرعت و توانمندی بازیکنان سنگاپور در ضربه زدن توپ با سر، "یکبار دیگر خط دفاعی تیم ملی فوتبال افغانستان می تواند آسیب پذیر باشد؛ و این نکته ایست که مربی تیم سنگاپور به خوبی از آن آگاه است".

برنید ستیچ، مربی تیم سنگاپور گفته بود که گروه E "آزمون برانگیز بوده و هیچ تیمی شامل در این گروه را ساده نگرفته و تلاش خواهیم کرد بیشترین امتیاز را که می توانیم در این گروه به دست آوریم".

در گروه E تیم های جاپان، افغانستان، سوریه، سنگاپور و کمبودیا حضور دارند که تا کنون سوریه با بیشترین امتیاز در صدر قرار داشته و جاپان با دو پیروزی و یک تساوی در برابر سنگاپور در جایگاه دوم قرار دارد.

این امیدواری که ملی پوشان افغان بتوانند به دور بعدی این رقابت ها راه یابند، ناممکن نیست اما دشوار تر از دشوار می نماید اما کارشناسان و بازیکنان پیشین فوتبال افغانستان ابراز امیدواری می کنند که افغانستان در رقابت های بعدی بتوانند بازی های بهتر از پیش را به نمایش بگذارند.

XS
SM
MD
LG