لینک های دسترسی

Breaking News

فوتبال ساحلی برازیل خواهان سفر به افغانستان است


حضرت گل باران، رئیس کمیتۀ فوتبال ساحلی افغانستان به تیم ساحلی لاس انجلس امریکا دعوت شده است.
حضرت گل باران، رئیس کمیتۀ فوتبال ساحلی افغانستان به تیم ساحلی لاس انجلس امریکا دعوت شده است.

تیم ملی فوتبال ساحلی برازیل می گوید اگر مصارف سفر آن تیم به افغانستان تامین گردد، حاضر است غرض انجام رقابت های دوستانه به افغانستان سفر کند.

حضرت گل باران، رئیس کمیتۀ فوتبال ساحلی افغانستان می گوید که اعضای فدراسیون فوتبال برازیل آمادگی خود را برای این سفر ابراز داشته اند و اگر همچو سفری تحقق بپذیرد، به گفتۀ آقای باران "این بزرگترین موفقیت و دست آورد برای یک کشور محاط به خشکۀ مثل افغانستان است که قهرمان فوتبال ساحلی را میزبانی می کند".

ارتباط صدای امریکا برای گرفتن پاسخ ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان به این موضوع تامین نشد و تاکنون مقامات فدراسیون فوتبال افغانستان در رابطه ابراز نظری نکرده اند.

از جانی دیگر، یک کلپ فوتبال ساحلی شهر لاس انجلس امریکا، روز چهارشنبه رسماً از حضرت گل باران دعوت کرده تا در آن تیم بازی کند.
با حضور باران در لیگ ساحلی امریکا، او نخستین افغان خواهد بود که در این سطح در ایالات متحده در رقابت های فوتبال ساحلی شرکت می کند.
حضرت گل باران در این تیم فوتبال ساحلی لیگ برازیل بازی می کند و در دو رقابت ۴ گول زده است.
حضرت گل باران در این تیم فوتبال ساحلی لیگ برازیل بازی می کند و در دو رقابت ۴ گول زده است.

آقای باران که غرض شرکت در یک کورس ۵۰ روزه مدیریت تیم ملی و آمادگی های ملی پوشان به شهر ریو دی جینیروی برازیل رفته است در صحبتی با صدای امریکا گفت "آنچه در این ۵۰ روز آموختم، دریافتم که چگونه می توان بازیکنان تیم ملی را برای رقابت ها آماده ساخت."

حضرت گل باران که خود عضویت تیم ملی فوتبال ساحلی افغانستان را نیز دارد علاوه کرد که در این دورۀ آموزشی، "در کنار اعضا و مربیان تیم ملی فوتبال ساحلی برازیل آموخته است که تنها تمرینات نمی تواند یک بازیکن را برای رقابت های بین المللی آماده سازد، بلکه به گفتۀ وی "بازیکنان باید روحاً و جسماً آمادۀ رویارویی با تیم های خارجی گردند."

افغانستان یک کشور محاط به خشکه است و فوتبال ساحلی نه تنها سابقۀ چندانی ندارد بلکه زمینه های رقابت این ورزش نیز اندک و محدود بوده است.

اما آقای باران می گوید که ولایات جنوبی و جنوب غربی افغانستان مانند فراه و هلمند با داشتن ریگ زار ها، بستر خوبی برای پرورش بازیکنان فوتبال ساحلی است و به زودی پس از برگشت به افغانستان سفری به آن ولایات داشته و بهترین استعداد ها را برای تیم ملی انتخاب خواهد کرد.

حضور افغانها در پرتگال و برازیل

با توجه به حضور و بازی چندین سالۀ حضرت گل باران در لیگ برتر فوتبال ساحلی برازیل، توانسته است میانه خوبی با کنفدراسیون فوتبال ساحلی برزیل ایجاد کند و از آن طریق با کمک برازیل، توانسته ارتباطات خوبی را با پرتگال نیز محکم سازد.

او می گوید که قرار است برخی بازیکنان برتر فوتبال ساحلی را انتخاب کند و آنان جهت ارزیابی به پرتگال سفر نموده و در تیم های ساحلی آن کشور بازی کنند.

آقای باران به این باور است که این بهترین فرصت برای انتخاب و رشد استعداد های افغان است که می توانند در کلپ های پرتگالی و برازیلی بازی کنند.

یکی از کلپ های برازیل به نام واویستا که حضرت گل باران در آن بازی می کند با توچه به فعالیت های اخیر وی و سابقۀ حضورش در کلپ های لیگ برتر فوتبال ساحلی برازیل، او را مسوول استعداد یابی و ارزیابی ورزشکاران افغان در افغانستان و سرتاسر جهان ساخته تا آن بازیکنان را غرض حضور در لیگ های فوتبال ساحلی برازیل انتخاب و به آن کشور بفرستد.

در حالیکه افغانستان کاملاً با فوتبال ساحلی تازه آشنا شده است؛ اما در دو سال گذشته این تیم توانست در سطح آسیا تیم های نامی چون چین، قطر، ازبکستان و مالیزیا را شکست دهد و در جام بین المللی فوتبال ساحلی جایگاه چهارم را کسب کند.

XS
SM
MD
LG